جایزه اروپایی معمار برگزیده سال 2015 به طراح و معمار اسپانیایی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۴ / ۰۹ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۱۹۸ ، بازدید:۳۹۸۴

معمار برگزیده سال ۲۰۱۵ اروپا معرفی شد.

 

موسسه طراحی، هنر و مطالعات شهری مستقر در شیکاگو، جایزه اروپایی معمار برگزیده سال را به سانتیاگو کالاتروا، طراح و معمار اسپانیایی را اعطا کرد. نظریه‌پرداز رؤیایی، فیلسوف و تخیل پرداز و هنرمندی واقعی در عرصه معماری توصیف‌هایی است که از سوی برگزارکنندگان برای انتخاب کالاتروا عنوان شده است.

سانتیاگو کالاتروا معمار، مهندس سازه و مجسمه‌ساز اسپانیایی است. او به‌عنوان یک طراح نخبه در جهان شهرت کسب کرده است. دفاتر کاری او در زوریخ، پاریس، نیویورک و شهرهای دیگر جهان گسترده است. شهرت وی در معماری نوین زبانزد خاص و عام شده است.

 

جایزه اروپایی , معمار برگزیده , سال 2015 , طراح و معمار اسپانیایی , سانتیاگو کالاتروا , طراح , معمار اسپانیایی , ستاوین  , معماری , معمار

 

فعالیت‌های آغازین کالاتراوا بیشتر بر روی پل‌ها و ایستگاه‌های قطار متمرکز بود. طراحی‌های او جایگاه پروژه‌های عمرانی را به ترازی بالاتر ارتقا داد. برج مخابراتی زیبا و متهورانه «مونتویی" در شهر بارسلون در اسپانیا ۱۹۹۱ و در مقر برگزاری بازی‌های المپیک ۱۹۹۲ باعث جلب توجهی جهانی به این آرشیتکت اسپانیایی شد. از آن پس پیشنهادهای بسیاری از سراسر جهان به او داده شد. پاویون کوادراچی (۲۰۰۱) در موزه هنر میلواکی اولین پروژه او در ایالات متحده بود. طراحی برج پیچنده ۵۴ طبقه در شهر مالمو در سوئد او را به یک طراح تراز اول جهانی تبدیل کرد. از دیگر آثار او می‌توان به ایستگاه قطار پرسرعت GTV لیون به پاریس نام برد.

سبک پیشروی کالاتراوا برای ادغام مهندسی سازه و معماری در پل‌سازی شهرتی جهانی یافته است. در حقیقت او را می‌توان دنباله رو مهندسان اسپانیایی مدرنیستی مانند فلیکس کاندلا و آنتونیو گائودی دانست. با وجود این، سبک او بسیار شخصی است و از مطالعات فراوان او پیرامون ساختار فیزیولوژیک بدن انسان و جهان طبیعت منتج می‌شود.

کالاتراوا عناوین و جوایز بسیاری را کسب کرده است. از این جمله می‌توان به مدال نقره پژوهش و فناوری از پاریس در سال ۱۹۹۰ و جایزه معتبر مدال طلایی را از انجمن مهندسان سازه ۱۹۹۲ نام برد. همچنین در سال ۲۰۰۴، مدال طلای موسسه معماران آمریکا (AIA) به او اهدا شد. وی در سال ۲۰۰۵، جایزه یوجین مک‌درموت ز انجمن هنرهای انستیتوی تکنولوژی ماساچوست به وی تعلق گرفت. این جایزه یکی از معتبرترین جوایز هنری در آمریکا است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .