ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده(پنجره خلیجی)

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۱۱ / ۱۰ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۳۳۴ ، بازدید:۱۲۱۹۳

بسیاری از مردم تصور می کنند که پنجره های پیش آمده از ساختمان (پنجره شاه نشین یا پنجره خلیجی)،سنتی و منسوخ شده اند،حال آنکه این مدل پنجره ها مزایای بسیاری دارا هستند ،که آنها را واجد ارزش می کنند.در این پست در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد.ما را همراهی کنید...

 

bay window

 

این پنجره ها مطمئنا اشکالاتی نیز خواهند داشت،که شامل هزینه بالا و پیدا کردن مکان مناسب بدین منظور است.با این حال به دلایل زیر،ارزش اضافه کردن به یک فضا را دارا هستند:

  • اضافه کردن زیربنا(درنتیجه ارزش بالاتر) به خانه شما.
  • اضافه کردن نور و روشنایی به فضا،به خصوص به لطف شیشه های پانوراما که نور را از زوایای مختلف به داخل فضا هدایت می کنند.
  • امکان تهویه و سیرکولاسیون هوا به دلیل قابلیت باز و بسته شدن پنجره.
  • با طراحی خوب آنها می توانند فضایی همه کاره و چند منظوره ایجاد کنند،مکانی برای خوابیدن،مطالعه،نیمکت،جایی برای ذخیره سازی،نیمکت غذاخوری  یا صبحانه خوری و یا ترکیبی از این موارد.

دراینجا بهترین نمونه های طراحی شده این قبیل پنجره از سراسر دنیا را جمع آوری نموده ایم.توجه شما را به دیدن این نمونه ها و 7 نکته مهم درباره آنها جلب می کنیم:

 

1. آنها احساس لطیف معمارانه را به فضا می بخشند:

پنجره های شاه نشین،خیلی خوب می توانند ساختار غیر معمول فضا و المان های معمارانه را برجسته و شاخص کنند.هنگامی که با یک فضای قابل توجه سروکار دارید،توجه به چگونگی اثر پنجره شاه نشین بر فضا و نحوه افزایش زیربنای فضا اهمیت زیادی دارد.

ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده

 

2.این پنجره ها می توانند تبدیل به نقطه کانونی برای فضا شوند:

پنجره های شاه نشین می توانند چشمان شما را به سوی مکانی دعوت کننده و دلنشین هدایت کنند.رنگهای غنی،بافت پارچه ها و کوسن ها و بالشتک های کوچک بسیار ،مخاطب را تشویق به استراحت در این فضا می کند.

ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده

 

3. این پنجره ها بهترین مکان برای ترکیب با فضاهای ذخیره سازی هستند:

فضاهای منفی این پنجره ها،بهترین گزینه برای کمدها و یا کشوهای ذخیره سازی مخفی خواهند بود.

ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده

 

4.این پنجره ها می توانند حس مینیمالیستی و مدرن به فضا ببخشند:

با اضافه نمودن این پنجره ها به فضا،استفاده از سادگی و طراحی صریح و آشکار را مطرح می کنید.این خطوط و زوایای مستقیم،مدرن تر هستند و کار با آنها نسبت به طرحهای با خطوط مدور یا هشت ضلعی این قبیل پنجره ها آسان تر است.

ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده

 

5.این پنجره ها می توانند آیتم های مختلفی را در فضا کنار هم قرار دهند:

استفاده از رنگ،طرح و بافت ،فضایی دعوت کننده در کل اتاق ایجاد می کند.برخی از آیتمهای خوب لازم در فضا به شرح زیر می باشند:

روشنایی

بالشتک های کوچک

یک میز یکطرفه

یک سینی کوچک

 پنجره ای مجلل

ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده

 

6.آنها می توانند مکانی راحت برای استراحت باشند:

برای تکمیل کردن حس لوکس بودن ،پارچه هایی نرم و بادوام را انتخاب نمایید،بالاترین کیفیت فوم را برای پشتی صندلی و بهترین جنس بالشتک و کوسن برگزینید تا مطمئن باشید فضایی آرامش بخش را آماده نموده اید.

ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده

 

7.آنها یک قاب زیبا از طبیعت بیرون خود هستند:

نقطه ای که بتواند دیدی زیبا از محیط بیرون را به نمایش بگذارد،مکانی ایده آل برای قرار گیری پنجره شاه نشین خواهد بود.آنها به لطف شیشه های وسیع خود می توانند فضا را از جهات مختلف گسترش دهند.

ایده هایی برای پنجره های مدرن جلو آمده

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: freshome

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .