خانه‌ای منحصر به فرد در استرتفورد ، به مناسبت 400 سالگی ویلیام شکسپیر

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۱۶ / ۱۱ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۴۴۸ ، بازدید:۴۹۳۹

در سالروز 400 سالگی ویلیام شکسپر جشنی در خانه او در زادگاه‌اش در استرتفورد برگزار می‌شود.

 

نام نویسندگان و نمایشنامه‌نویسان بزرگی در تاریخ ادبیات نمایشی ثبت شده است و گفته‌ها و نوشته‌های آنان زبان‌زد خاص و عام است. در این میان ویلیام شکسپیر یکی از بزرگترین نمایشنامه‌نویسان جهان است که هر روز شاهد آثاری از او در صحنه‌های تئاتر جهان هستیم.

او در تمدن انگلستان مقامی بسیار والا دارد که نمونه‌های آن تشکیل انجمن‌های مخصوص برای قرائت نمایشنامه‌هایش، دسته‌های سیار یا ثابت هنر پیشگان حرفه‌ای یا تفننی به نام "گروه شکسپیر" و همچنین تصاویر و مجسمه‌های متعدد از او و بازیگران نمایشنامه‌های اش، نامگذاری خیابان ها و... است.

جایی که داستان شکسپر از آنجا شروع شد.

 

خانه‌ای منحصر به فرد , استرتفورد , 400 سالگی , ویلیام شکسپیر , ویلیام , شکسپیر , داستان شکسپر , استرتفورد انگلستان , ستاوین , جهان نما

 

ویلیام شکسپیر در خانه‌ای در شهر استرتفورد انگلستان به دنیا آمد و زندگی کرد. خانه‌ای که در آن بزرگ شد و ازدواج کرد. او به مدت پنج سال همراه همسرش آن هثوی در این ساختمان به سر برد تا زمانی که زندگی پر حادثه‌اش آغاز شد و به قدری تحت تأثیر هنرپیشگان و هنرنمایی آنان قرار گرفت که تنها به لندن رفت تا موفقیت بیشتری کسب کند و بتواند زندگی مرفه‌تری برای خانواده خود فراهم کند.

این خانه هنوز هم در شهر استنفورد برپاست و هر سال هزاران نفر از علاقمندان شکسپیر از سراسر جهان آن را ملاقات می‌کنند. محلی که یکی از مهمترین نویسندگان جهان در آن رشد کرده و شکل گرفته است. جایی که بسیاری از نویسندگان مشهور جهان مانند چارلز دیکسون، والتر اسکات، توماس هاردی و...آن را ملاقات و به دنیای این هنرمند اندیشده‌اند.

زادگاه شکسپیر، خانه شگفت‌انگیزی است که با نگاه اجمالی به آن تصویری از دنیای شگفت‌انگیز او ارائه می‌دهد. داستان زیبای ویلیام شکسپیر کسی که فراتر از آن جهان خود بود.

از جمله نکات مهم در محل زندگی او، آنست که می‌توانید در باغ پشتی این خانه هر روز از سال شاهد اجرای نمایش‌های این نویسنده باشید. نمایش مورد علاقه‌تان را درخواست کنید تا شخصیت‌های داستان‌های او به صورت زنده مقابل چشمان شما ایفای نقش کنند.

 

خانه‌ای منحصر به فرد , استرتفورد , 400 سالگی , ویلیام شکسپیر , ویلیام , شکسپیر , داستان شکسپر , استرتفورد انگلستان , ستاوین , جهان نما

 

همچنین نمایشگاهی با عنوان "دوستان استرتفورد شکسپیر" در مرکز خانه او وجود دارد. جائی که ملاقات‌کنندگان می‌توانند شاهد مجموعه‌ای منحصر به فرد و اختصاصی از زندگی نویسنده نمایش معروف "هملت" باشند. این نمایشگاه امکانی را فراهم می‌کند تا به آسانی مجموعه‌ای از اسناد، تابلوها و کتاب‌هایی از آثار و زندگی او را ببینید و دنیایش را کشف کنید.

این مجموعه میراث 400 ساله اوست که در سال 2016 به مناسبت سالروز تولدش در آن جشن گرفته می شود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس تئاتر هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .