طراحی معمار ایرانی برای یک مرکز درمانی پیشرفته در آمریکا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۱ / ۰۹ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۸۰ ، بازدید:۲۰۷۷

یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمانی در جنوب غربی آمریکا توسط یک معمار ایرانی طراحی شده است.

 

طراحی معمار ایرانی برای یک مرکز درمانی پیشرفته در آمریکا

 

طراحی مرکز درمانی جیکوب یکی از بزرگ‌ترین مراکز درمان بیماران سرطانی در جنوب غربی آمریکا در سال جاری میلادی توسط استودیو مهرداد یزدانی طراحی شده است.

این مرکز پزشکی یکی از بهترین ساختمان‌های پزشکی با رویکرد تسهیل همگرایی، آموزش و مراقبت بالینی است که در سن دیه گو واقع شده و فضاهای گسترده و لوکسی مانند هتل اقامتی و فضای اجتماعی برای کارکنان را در نظر گرفته است. 

به منظور پیشرفت سیرکولاسیون و روند شکل گیری عرصه‌ها، طراحان از خطوط منحنی بهره بردند تا سیر حرکتی در کل مجموعه روان و سهل باشد. خلق یک مدل پیشرفته به منظور بهره برداری از نور طبیعی، تماشای منظر از داخل ساختمان و ایجاد یک فضای روحیه بخش از مهم‌ترین اقدامات طراحی پروژه بوده‌اند. 

طراحی هندسه منحنی ظریف به خلق یک فرم پویا و سیر حرکتی مداوم منجر شده است. هندسه ای که باعث شد تراس‌های گسترده و فضای سبز مناسب به عنوان باغ در ارتفاع برای ساختمان در نظر گرفته شود. طراحی تراس‌های سبز یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های روحی روانی در جهت رشد روحیه بیماران در ایجاد شده است. ماهیت ارگانیک فرم بیمارستان و نما آن دارای تأثیراتی بصری بوده که به فرمت داخلی ساختمان منتقل شده است. اتاق بیماران دارای امکاناتی پیشرفته و پوشش‌های مدرن و عناصر پیشرفته معماری است.

مهرداد یزدانی در دانشگاه‌های تگزاس-آستین و دانشگاه هاروارد تحصیلات خود را در معماری به پایان رسانید، و مدتی نیر در دانشگاه تگزاس در آرلینگتون تدریس نمود.

یزدانی در سال ۱۹۹۹ برنده مسابقه طرح ایستگاه متروی لس‌آنجلس در هالیوود شد. همین طرح وی یکی از «۲۵۰ طرح کلیدی معماری در قرن بیستم آمریکا» نامگذاری گردیده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .