معرفی بهترین و بدترین فرودگاه های جهان در سال 2015

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۸ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۱۲۶ ، بازدید:۳۹۸۴

در بررسی امسال سایتی در رابطه با بهترین و بدترین فرودگاه های جهان، بعضی از رتبه ها بسیار عجیب بود. برای مثال فرودگاهی در پاریس بین بدترین فرودگاه ها دهم شد و یا فرودگاه شاه عبدالعزیز عربستان بعد از فرودگاه نیجریه بدترین فرودگاه جهان است
 

  • بهترین ها:

 

1.فرودگاه بین المللی چانگی (سنگاپور)

هیچ جای تعجبی نیست، برای باری دیگر فرودگاه بین المللی سنگاپور سال 2015 هم بهترین فرودگاه شد. این فرودگاه شامل سونا، باغ پروانه، دوش، سالن بدنسازی و یک تئاتر فیلم رایگان است.
 

2.فرودگاه بین المللی اینچئون (سئول، کره جنوبی)

سایت راهنمای خواب در رابطه با این فرودگاه برای دومین سال دوم شد گفت: این فرودگاه توجه مشتریان را با قرار دادن حمام مجانی، اینترنت پر سرعت مجانی، صندلی های راحت جذب کرده است.
 

3.فرودگاه بین المللی تائویوان تایپه ( تایوان)

این فرودگاه که به کمک حمل نقل عمومی 45 دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد، به فرودگاه دیگر ژاپن ناریتا که تا مرکز شهر 2 ساعت فاصله دارد ترجیح داده می شد.
 

4.فرودگاه بین المللی هاندا (توکیو، ژاپن)

راهنمای خواب در فرودگاه ها در رابطه با این فرودگاه گفت: صندلی های طراحی شده،فرشی قرمز و کتاب خانه ای مخصوص سفر مسافران را قبل از سفرشان سرگرم می کند.

 

5.فرودگاه بین المللی هنگ کنگ (هنگ کنگ)

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ به علت فهرست متنوعی از امکانات از جمله باغ ها، اتاق خواب، چشمه های معدنی و یک فضای طبیعی منجر به تمجید بسیاری از مسافران شده است.
 

6.فرودگاه بین المللی مونیخ (مونیخ، آلمان)

این ترمینال ها مکان هایی برای لذت بردن و استراحت کردن دارند. این فرودگاه شامل امکاناتی چون اتاق های ماساژ، سینما و مینی گلف است.
 

7.فرودگاه بین المللی هلسینکی (هلسینکی، فنلاند)

راهنمای خواب در فرودگاه درباره این فرودگاه گفت: اگرچه برخورد خوب با مسافران به تاثیر گذاشتن روی مسافران ادامه می دهد ولی مثبت ترین نکته جدید این فرودگاه تخت های جدیدی بود که به فرودگاه آورده شد.
 

8.فرودگاه بین المللی ونکوور (ونکوور، کانادا)

خوش آمد گویی زیاد، طراحی هوشمندانه، به شکل زیادی راحت و فضا کاملا دوستانه عواملی بودند که این فرودگاه بهترین فرودگاه شمال آمریکا شد. از جمله زیبایی های این فرودگاه می توان به آکواریومی بزرگ در سالن خروج، ده ها موزه هنری و انواع مغازه ها و رستوران ها اشاره کرد.
 

9.فرودگاه بین المللی کوالالامپور (کوالالامپور، مالزی)

ترمینال اصلی فرودگاه بین المللی کوالالامپور، نمره زیادی به علت منظم بودن، تمیز بودن و راحت بودن گرفت.رستوران های زیاد ، گزینه های خوب برای خرید و اینترنت مجانی هم در این فرودگاه وجود دارد. البته این فرودگاه یک ترمینال بد هم دارد راهنمای خواب در فرودگاه در این رابطه گفت: "یک ترمینال فرودگاه میانگین امتیازات این فرودگاه را تا حدی پایین آورده است."
 

10.فرودگاه بین المللی کلوتن (زوریخ، سوئیس)

این سایت گفت فرودگاه بین المللی زوریخ کارآمد و مرتب است. نور کم و محوطه بی عیب و نقص این مکان را به جایی آرام و تسکین دهنده تبدیل کرده است.


 

  • بدترین ها:

 

1.فرودگاه بین المللی پورت هارکورت (نیجریه)

برخورد ناخوشیند کارکنان،فقدان شدید صندلی، خراب بودن دستگاه تهویه هوا واین واقعیت که سالن ورودی داخل یک چادر قرار دارد از عواملی هستند که مخاطبان این فرودگاه را بدترین فرودگاه جهان اعلام کردند.
 

2.فرودگاه بین المللی شاه عبدالعزیز عربستان (جده، عربستان)

سایت راهنمای خواب در فرودگاه در رابطه با این فرودگاه نوشت: "از سیگار کشیدن در قسمتی که سیکار کشیدن در آن ممنوع است تا بوی دستشویی که به سالن می آید، کمتر کسی پیدا می شود که با رضایت از این فرودگاه خارج شود." البته اخبار مثبتی هم هست فرودگاه جدید جده در وسط سال 2016 افتتاح خواهد شد.
 

3.فرودگاه بین المللی تریب هوان (کاتماندو، نپال)

با وجود انتقادات فراوانی که از تنها فرودگاه بین المللی نپال شده است، سایت راهنمای خواب در فرودگاه اشاره کرده پس از زلزله ای که در این کشور آمد و به تنها باند فرودگاه آنها آسیب رسیده و این کشور تحت فشار زیادی است. در این وبسایت نوشته شد : " رای دهنده ها تجربه سختی در این فرودگاه داشته اند، مخصوصا در فرودگاه پرواز های داخلی."
 

4.فرودگاه بین المللی تاشکند (تاشکند، ازبکستان)

با وجود بازسازی های جدید شلوغی و صف های طولانی این فرودگاه هنوز بسیار خسته کننده است.
 

5.فرودگاه بین المللی سیمون بولیوار (کاراکاس، ونزوئلا)

به گزارش رای دهندگان فرودگاه بین المللی کاراکاس بی نظم وکسل کننده است، همچنین این فرودگاه جای راحتی برای مسافران نیست. سایت راهنمای خواب در فرودگاه در این رابطه گفت: اگر چیزی از غذا نگوییم، نبود صندلی و کثیف بودن دستشویی ها بدترین چیزی است که شما در اینجا تجربه می کنید.
 

6.فرودگاه بین المللی توسان لوورتور ( پورتو پرنس، هائیتی)

گرمای وحشتناک، کمبود صندلی و کارکنان غیر قابل اعتماد بیشترین انتقاداتی بود که به فرودگاه بین المللی پایتخت هائیتی شد. البته این فرودگاه الان در حال بازسازی است.
 

7.فرودگاه بین المللی حمید کرزای ( کابل، افغانستان )

این سایت در رابطه با این فرودگاه نوشت: " با توجه به وضعیت سیاسی افغانستان ما بی میل هستیم تا از این فرودگاه به شکل تندی انتقاد کنیم." با انجام بازسازی هایی در دهه اخیر در این فرودگاه، این مکان برای مسافران تبدیل به مکانی صمیمی تر شده است.رای دهنگان از نظافت، راحت نبودن و بی مسئولیتی کارکنان انتقاد کرده اند.
 

8.فرودگاه بین المللی تان سان نات (هو چی مین، ویتنام)

انتقادات زیادی در رابطه با غیر حرفه ای بودن این فرودگاه وجود دارد. تلاش سی ان ان برای سوال کردن از مسئولان فرودگاه ناموفق بود. انتقاداتی هم در رابطه با ضعیف بودن آنتن «وای فای»، کثیف بودن دستشویی ها و قدرت انتخاب کم برای رستوران ها وجود دارد.
 

9.فرودگاه بین المللی بی نظیر بوتو (اسلام آباد، پاکستان)

این فرودگاه که پارسال بدترین فرودگاه جهان اعلام شده بود به گفته راهنمای خواب در فرودگاه در طول سال گذشته پیشرفت زیادی داشته، دستشویی ها تغییر کرده و سالن استراحت جدیدی هم به آن اضافه شده است.همچنین کانتر های بازرسی فرودگاه زیاد شده اند. البته انتقاداتی مبنی بر تمیز نبودن و برخورد غیر صمیمی کارکنان نیز وجود دارد. 
 

10.فرودگاه بین المللی تایل (پاریس، فرانسه)

یکی از مخاطبان سایت راهنمای خواب در فرودگاه در رابطه با این فرودگاه گفت: اگر طبقه هفتم جهنم روی زمین وجود داشت آن مکان فرودگاه بووه-تایل پاریس بود. به گزارش این سایت دلیل این همه تنفر مردم از این فرودگاه نبود صندلی مناسب، کارکنان مهربان، دستشویی کافی و استاندارد های بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ اگر قرار است از فرودگاه «پورت هارکورت» نیجریه پروازی داشته باشید خیلی بد شانس هستید. این فرودگاه از قاره آفریقا، توسط سایت «راهنمای خواب در فرودگاه» عنوان بدترین فرودگاه جهان در سال 2015 را گرفت.

در بررسی امسال، از مردم پرسیده شد تا بدترین و بهترین فرودگاه های سال 2015 را از نظر خودشان بگویند.برخلاف اسم این سایت، فرودگاه ها فقط از لحاظ اینکه خواب در آنجا چگونه است رتبه بندی نشدند. این سایت از خوانندگانش خواسته فرودگاه ها را با 4 معیار راحتی، تسهیلات، نظافت و خدمات به مشتریان قضاوت کنند.

برخورد ناخوشایند کارکنان،فقدان شدید صندلی، خراب بودن دستگاه تهویه هوا واین واقعیت که سالن ورودی داخل یک چادر قرار دارد از عواملی هستند که مخاطبان این فرودگاه را بدترین فرودگاه جهان اعلام کردند.البته سایت راهنمای خواب در فرودگاه، خبر خوبی هم از این فرودگاه دارد؛ "خبر خوب این است که بعضی از قسمت های فرودگاه به تازگی بازسازی شده اند به این معنی که شما می توانید انتظار دیوار، زمین و پنجره واقعی را داشته باشید."

فرودگاه شاه عبدالعزیز عربستان برای دومین سال دومین فرودگاه بد جهان شد.سی ان ان از مسئولان هوایی نیجریه در خواست نظری در رابطه با فرودگاهشان کرد اما آن ها هیچ جوابی ندادند.گفتنی است «پورت هارکورت» در لیست بدترین فرودگاه های سال گذشته جایی نداشت. در لیست امسال همانطور که رتبه بسیاری از فرودگاه ها ثابت مانده است، بسیاری از فرودگاه ها هم از لیست امسال حذف شده اند.یکی از این فرودگاه ها فرودگاه فیلیپین بود، این فرودگاه که برای 3 سال متوالی بدترین فرودگاه جهان و سال گذشته نیز چهارم شده بود، امسال جایی در میان 10 فرودگاه بد سال 2015 نداشت.فرودگاه عبدالعزیز جده عربستان رتبه اش را به عنوان دومین فرودگاه بد دنیا برای امسال هم حفظ کرد، رای دهندگان از هرج و مرج، شلوغی و کثیفی این فرودگاه مخصوصا در قسمت حجاج نا راضی بودند.سایت راهنمای خواب در فرودگاه در رابطه با این فرودگاه نوشت: از سیگار کشیدن در قسمتی که سیگار کشیدن در آن ممنوع است تا بوی دستشویی که به سالن می آید، کمتر کسی پیدا می شود که با رضایت از این فرودگاه خارج شود.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: lastsecond و خبرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .