پایدارترین مجتمع مسکونی دنیا در امارات متحده

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۱ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۵۷۵ ، بازدید:۶۹۷۵

پایدارترین مجتمع مسکونی دنیا در امارات متحده عربی ساخته می‌شود.

 

شرکت معماری baharash , گروه طراحی , اکو سیستم , دبی , پایدارترین مجتمع مسکونی دنیا در امارات متحده , مجتمع مسکونی , امارات متحده , پایدارترین مجتمع مسکونی دنیا

 

شرکت معماری baharash از سوی گروه طراحی خانه‌های اکو سیستم دبی انتخاب شدند تا یک مجتمع مسکونی در لیوا، از نواحی جنوبی امارات متحده‌ی عربی، طراحی کنند. 

برای طراحی مجتمع مسکونی اکوتک، آن‌ها دریاچه ای هم سطح زمین در نظر گرفته‌اند که به وسیله‌ حفر یک چاه عمیق، آب آن تأمین می‌شود.

وجود این دریاچه امکان طراحی مجتمع مسکونی به دور آن را برای معماران فراهم کرد و این سبک طراحی در ایجاد مسیر دسترسی راحت ساکنین به نقاط مختلف مجموعه، کمک خواهد کرد. طراحی دریاچه در دل مجتمع مسکونی علاوه بر آن که طبیعت سبز را وارد زندگی ساکنین می‌کند، برای آبیاری، پرورش ماهی و فعالیت‌های تفریحی نیز مفید خواهد بود.

امکانات رفاهی این مجموعه که نقطه‌ی اصلی طراحی مجتمع مسکونی هستند، در اطراف دریاچه قرار می‌گیرند. در کل 84 واحد مسکونی با ابعاد مختلف برای مجتمع در نظر گرفته شده که هر کدام منظره و تراس مجزایی به سمت حیاط مرکزی دارند. مناظر آرامش بخش مجموعه را می‌توان از تمامی نقاط عمومی اصلی، از جمله باشگاه بدنسازی، تماشا کرد.

رستوران و بار این فضا غذاهای ارگانیک، که در سایت تولید می‌شوند، ارائه خواهند داد. سیستم‌های سبزی که در طراحی این مجموعه در نظر گرفته شده است، پنجره با شیشه‌های هوشمند، چرخه‌ی تصفیه‌ آب برای بخش کشاورزی سایت و اختصاص دادن حدود 48000 متر مربع از مساحت سایت برای پانل‌های خورشیدی، هستند.

از سقف نواری شکل این مجتمع برای تعبیه پانل‌های خورشیدی به منظور تأمین بهینه‌ی انرژی استفاده خواهد شد. فضاهای سبز و زمین‌های کشاورزی نیز از دیگر سیستم‌های سبز مجموعه محسوب می‌شوند، علاوه بر آن جنبه‌ی اقتصادی نیز دارند زیرا وجود زمین‌های زراعی در تولید شغل برای مردم محلی نقش به سزایی را ایفا خواهند کرد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .