معماری با اشیاء حاضر آماده‌ در باشگاه مکعب

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۳ / ۰۸ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۴۹ ، بازدید:۲۹۳۸

یک مجموعه‌ تفریحی خدماتی در شمال تهران با نیم نگاهی به مفهوم " حاضر آماده" ها شکل گرفته است.

 

معماری با اشیاء  حاضر آماده‌  در  باشگاه مکعب

 

 آرک دیلی نشریه تخصصی معماری به تازگی به معرفی پروژه" باشگاه مکعب" ( Cube Club ) در ارتفاعات شمال تهران پرداخته است. " باشگاه مکعب" یک مجموعه‌ تفریحی خدماتی شامل کافی‌شاپ، رستوران، اقامتگاه‌ و فضاهای بازی است و با استفاده از کانتینرهای حمل و نقل بار ساخته‌شده است.

ضوابط ساخت‌وساز در مجموعه بام تهران تنها اجازه سازه‌های سبک و موقت را صادر می‌کند. ازاین‌رو تصمیم گرفته شد که در معماری کیوب کلاب از کانتینر استفاده شود تا در کنار برخورداری از سازه‌ای سبک و قابل‌جابه‌جایی، روند ساخت‌وساز سریع‌تر انجام شود؛ بنابراین بر اساس الگوهای معماری پایدار، الزام استفاده کاربردی از مواد و مصالح قابل بازیافت و در راستای حفظ و احترام به محیط پیشنهاد استفاده از کانتینرهای کارکرده و دسته دو برای این پروژه در نظر گرفته شده است. این ویژگی در نسبت با مفهوم  " حاضر آماده" ها  (readymades) در هنر معاصر است.

یر این اساس طراحی پروژه از کنار هم قرار دادن کانتینرها با حداقل دخل و تصرف در ساختار اصلی‌شان شکل گرفته و این سازه‌های از پیش آماده کانتینرها به‌عنوان یک واحد مدولار با استانداردهای ویژه‌ خود تبدیل به المان اصلی پروژه در طراحی سازه و معماری آن شده است.

به‌منظور حصول یکپارچگی در داخل و خارج بنا، در طراحی داخلی کیوب کلاب، حفظ هویت صنعتی کانتینر به‌عنوان یک اصل در نظر گرفته شده و با توجه به ماهیت فلزی جداره‌ها، تعدادی از کانتینرهای با کاربری شاخص، بارنگ‌های گرم رنگ‌آمیزی شده‌اند تا در تقابل با فضاهای سرد و صنعتی حاکم قرار گرفته شوند و به لطافت و شادابی فضا بیفزایند.

 

معماری با اشیاء  حاضر آماده‌  در  باشگاه مکعب

 

معماری با اشیاء  حاضر آماده‌  در  باشگاه مکعب

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .