ترجمه‌ای از زوروفیک در یک پروژه معماری ایرانی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۱ / ۱۰ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۲۸ ، بازدید:۳۲۰۶

طراحی یک پروژه معماری ایرانی با گوشه چشمی به "زوروفیک" در سفالینه‌های باستانی شکل گرفته است.

 

ترجمه‌ای از  زوروفیک  در یک پروژه معماری ایرانی

 

وبسایت "دیزاین بوم" به تازگی به معرفی پروژه‌ای با نام "مهتاب" (Lunar) با طراحی حبیبه مجدآبادی پرداخته است.

این مجموعه تجاری و اقامتی میان‌راهی با گوشه چشمی به "زوروفیک" که در ساختار ظروف سفالی قدیمی با طرح‌های انسان شناسی و فیگور حیوانات شناخته می‌شود، شکل گرفته است. این بنا با منظره ای از نور مهتاب و خط آسمانه منطقه لوشان ارتباط دقیق و نزدیکی را با اقلیم منطقه برقرار می‌کند.

 حبیبه مجدآبادی در این پروژه با ارتباط بین مورفولوژی معماری بومی منطقه گرم و خشک ایران فضایی کاملاً مدرن را در قالب مفهوم سنتی ایران به اجرا درآورده است؛ هر چند ظاهر این ساختمان از هیچگونه تایپولوژی تلفیقی پیروی نمی‌کند.

حبیبه مجدآبادی در خصوص این پروزه می‌گوید: "من ترجیح می‌دهم به جای نور، سایه خلق کنم. در طول هزاران سال گذشته معماران ایرانی از چنین شیوه ای بهره بردند تا بتوانند سایه را در نمای بیرونی و پوسته ساختمان‌ها ایجاد کنند تا نفوذ نور طبیعی به فضای داخلی تعدیل شود. در بازارهای سنتی فضاهای نورگیر به صورت خطی چیده می‌شوند تا فضاهای داخلی را سازماندهی کرده و جهت گیری ساختمان را تسهیل کنند. "

 

ترجمه‌ای از  زوروفیک  در یک پروژه معماری ایرانی

 

ترجمه‌ای از  زوروفیک  در یک پروژه معماری ایرانی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معاری هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .