برترین آثار معماری به نمایش گذاشته می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۵ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۸۶۳ ، بازدید:۱۷۷۹

نمایشگاهی از بهترین آثار معماری ایران طی دو سال اخیر در قالب سومین دوسالانه ملی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران برگزار می‌شود.

 

برترین آثار معماری به نمایش گذاشته می‌شود

 

مؤسسه هنرمعماری قصد دارد در قالب سومین دوسالانه ملی معماری، شهرسازی و طراحی داخلی ایران، نمایشگاهی از بهترین آثار اجرا شده و نشده‌ ایران در دو سال اخیر(۱۳۹۷- ۱۳۹۵) برگزار کند.

بر اساس این فراخوان، کلیه آثار اجرا شده و نشده کشور طی دو سال اخیر از مهر ۱۳۹۵ تا مهر ۱۳۹۷ که طراحی یا اتمام اجرای آن‌ها در این بازه بوده است، امکان حضور در این نمایشگاه را دارند.

 این آثار توسط داوران مخصوص این بخش که از معماران دارای تجربه در حرفه هستند داوری شده و منتخبین در نمایشگاه‌هایی نمایش داده خواهند شد. منظور از نمایشگاه در این بخش از فراخوان، مجموعه نمایشگاه‌هایی است که با هماهنگی و همکاری برگزار کننده با دیگر نهادها و مؤسسات عملیاتی خواهند شد.

تلاش می‌شود این نمایشگاه‌ها در طی نه ماه، از مهر ۱۳۹۷ تا خرداد ۱۳۹۸ در نقاط مختلف کشور برگزار شود زیرا هدف آن، اشاعه‌ فرهنگ و الگوسازی در سطح کل کشور خواهد بود.

کلیه مهندسین مشاور، دفاتر معماری، معماران انفرادی، دانشجویان معماری و… جهت حضور در این رویداد لازم است با ارسال مدارک آثار خود به دبیرخانه اعلام حضور نمایند.

مدارک باید شامل اسناد طراحی(پلان، نما و مقطع)، طرح‌های سه بعدی، تصاویر اجرایی و محصول نهایی برای آثار اجرا شده باشد که در حداکثر ۵ شیت ۵۰ در ۷۰ سازماندهی شده‌اند.

دریافت این اسناد تنها و تنها از طریق لوح فشرده است اما پرینت نمودن فرم ثبت‌نام و پر کردن کامل آن برای شرکت‌کنندگان این بخش الزامی است. ارسال کپی کارت ملی شرکت‌کنندگان همراه با فرم و لوح فشرده نیز الزامی است.

بدیهی است دبیرخانه‌ دوسالانه پس از داوری، جهت دریافت شیت چسبانده شده روی فوم‌برد و نمایش آن‌ها، با منتخبین نهایی تماس خواهد گرفت.

 حضور در دوسالانه و نمایش آثار منتخب هیچ‌گونه پرداخت هزینه‌ مستقیم و جنبی‌ای برای شرکت‌کنندگان نخواهد داشت.

معیار اصلی این بخش به صورت خلاصه نمایش بخشی از هویت معماری امروز ایران در قالب اثری است که منتخب می‌شود. این پازل‌ها باید صورت معماری ایران بین سال‌های ۹۵ تا ۹۷ را بسازند. ما می‌خواهیم بدانیم که معماری ایران در دو سال اخیر در حوزه‌ طراحی به چه چیزی اندیشیده است.

 کامبیز آرامی، مدیرعامل مهندسین مشاور آرشن؛ سیروس بزرگ گرایلی، مدیرعامل مهندسین مشاور آتاوا؛ داریوش بوربور، پیشکسوت حرفه، مدیر مرکز ایران‌شناسی؛ علی خادم زاده ، معمار، مدیرعامل آرتاژ طرح و محمود گلابچی، استاد دانشگاه تهران داوران این بخش هستند.

کلیه آثار منتخب این بخش مفتخر به دریافت تقدیرنامه از دبیرخانه و هیئت داوران می‌شوند. نمایش در نمایشگاه منتخبین این بخش، چاپ آثار در کتاب جامع دوسالانه، چاپ آثار در فصلنامه‌ی هنرمعماری(ویژه‌نامه‌ی دوسالانه) و    انتشار آثار در پورتال رسمی دوسالانه معماری ایران از جمله جوایز این بخش هستند.

شایان ذکر است، لفظ معماری، شهرسازی و طراحی داخلی به خودی خود منظور برگزارکننده را می‌رساند اما تأکید می‌شود این بخش پذیرای کلیه آثار اجرا شده و نشده، خصوصاً در حوزه‌های مرمت و احیای ابنیه و بافت‌های تاریخی، طراحی شهری، معماری پایدار، انرژی در معماری، فن‌آوری در معماری، بازسازی پس از سانحه، معماری منظر و برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای نیز هست.

علاقه‌مندان به حضور در این رویداد می‌توانند تا ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ آثار خود را به دبیرخانه این دوسالانه در موسسه هنر معماری، واقع در خیابان شهید مفتح شمالی، پایین‌تر از خیابان شهید مطهری، خیابان زهره، خیابان قابوس‌نامه، پلاک 1، طبقه همکف، واحد 6 ارسال کنند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .