طراحی صورت گرفته توسط شرکت MAD برای حیاط مهدکودک

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۰۵ / ۰۹ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۹۴۹ ، بازدید:۲۱۰۸

شرکت معماری MAD تحت رهبری Ma Yansong در پکن،ازایده خود برای طراحی فضای بازمهدکودکی که در حال حاضر در محوطه تاریخی siheyuan (مربوط به سال 1725 )در حال ساخت می باشد،رونمایی نمود.

 

طراحی صورت گرفته توسط شرکت MAD برای حیاط مهدکودک

 

به طور کلی،این مهدکودک،شامل چندین عنصر معماری (یک ساختمان مدرن از دهه ۹۰ و یک حیاط سنتی از ۴۰۰ سال قبل)راشامل  می‌شود که در ابتدا متناقض به نظر می‌رسند. طرح MAD، ساختمان جدید را تحت پوشش قرار می‌دهد و ساختمان‌های موجود را محافظت می‌کند و نوعی تعامل جدید میان آن‌ها ایجاد می‌کند.

طراحی مجموعه شامل یک سقف شناور پویا است که محوطه تاریخی را احاطه کرده‌است. در حالی که حفظ میراث فرهنگی این سایت، یک روایت شهری چند لایه‌ای را تشکیل می‌دهد، که در آن هم‌زیستی قدیمی و جدید وجود دارد.

 

طراحی صورت گرفته توسط شرکت MAD برای حیاط مهدکودک

 

این سقف فضای محدود بین ساختمان‌های مختلف را به یک زمین‌بازی رنگارنگ تبدیل می‌کند،که به عنوان مکان اصلی برای مشارکت کودکان در ورزش و فعالیت‌های خارج از خانه عمل می‌کند. در زیر سقف شناور، MAD داخل مهد کودک را به عنوان یک چیدمان مفهومی باز طراحی کرده‌است که به عنوان یک فضای آموزشی، کتابخانه، تئاتر کوچک و سالن ورزش عمل می‌کند.

 

طراحی صورت گرفته توسط شرکت MAD برای حیاط مهدکودک

 

فضای باز ، جوی آزاد و فراگیر را ارئه می‌دهد و به عنوان فضای آموزشی روزانه ۴۰۰ کودک بین سنین ۲ تا ۵ سالگی می باشد. در مجاورت حیاط قدیمی، فضای آموزشی جدید به سمت ساختمان‌های تاریخی باز می‌شود. این مساله به کودکان نمای متناوبی بین  ساختمان قدیمی و جدید می‌دهد و درک آن‌ها از زمان و بعد را عمیق‌تر می‌کند.

انتظار می رود این مهدکودک در پاییز 2019 به بهره برداری برسد.

 

طراحی صورت گرفته توسط شرکت MAD برای حیاط مهدکودک

طراحی صورت گرفته توسط شرکت MAD برای حیاط مهدکودک

 


 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: archilovers

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .