طراحی پایدارترین شهر جهان در آمریکا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۶ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۵۰۰ ، بازدید:۸۲۸

- شهر تلوس پایدارترین شهر جهان توسط گروه معماری بیگ طراحی می‌شود. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ،  بیارکه اینگلس، معمار دانمارکی و موسس شرکت بیگ، شهری جدید به نام تلوس را در وسط صحرایی در غرب آمریکا می‌سازد. ایده ساخت این شهر توسط مارک لور، کارآفرین، مطرح شده است. این شهر در یک منطقه به وسعت ۱۵۰هزار هکتار برای پنج میلیون نفر ساخته خواهد شد.

مارک لور معتقد است زمین اساساً می‌تواند از یک قطعه بی‌حاصل از بیابان به یک شهر مدرن که میلیاردها دلار ارزش دارد، تبدیل شود. هدف سازندگان این شهر ساختن پایدارترین شهر در جهان است. آن‌ها پیش بینی می‌کنند تا سال ۲۰۳۰ جمعیت شهر تلوس به بیش از  ۵۰ هزار نفر برسد و در ۴۰ سال آینده به چند میلیون نفر افزایش یابد. در بیانیه سازندگان شهر تلوس آمده است:«چشم انداز ما ایجاد یک شهر جدید در آمریکا است که استاندارد جهانی زندگی شهری را تعیین کرده، توانمندی‌های انسانی را گسترش دهد و به طرحی پیشرو برای نسل‌های آینده تبدیل شود.»

 

گروه معماری هنرآنلاین ، بیارکه اینگلس , معمار دانمارکی , موسس شرکت بیگ , شهری جدید , تلوس , طراحی پایدارترین شهر جهان در آمریکا , طراحی , پایدارترین شهر جهان , آمریکا ,

 

این پروژه قرار است تجربیاتی در سطح جهانی به ساکنان و بازدیدکنندگان ارائه دهد. راه‌حل‌های خلاقانه‌ای که کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، از طبیعت و محیط زیست محافظت می‌کند و نسل آینده را برای آینده‌ای بهتر و آگاهانه آماده می‌کند. این شهر از ابتدا بر اساس طرح جامع معماری برای بهبود کیفیت همه ساکنان طراحی می‌شود. طرح جامع شامل منابع انرژی تجدیدپذیر، آب شیرین و حمل و نقل مستقل است که همگی از مفهوم «برابری» حمایت می کنند.

 شهر تلوس دارای گزینه‌های متنوع مسکن است که برای همه قابل دسترس باشد. شهر تلوس به چندین محله تقسیم شده  و در هر هکتار ۸۰ نفر جمعیت خواهد داشت.  ساختمان‌ها از مصالح سازگار با محیط زیست ساخته شده و در نمای آن‌ها بیشتر از پوشش گیاهی استفاده می‌شود. همچنین وسایل نقلیه خودران در خیابان‌ها و جاده ها حرکت خواهند کرد.

 

منبع : 

هنرآنلاین ؛ کد خبر: 164984 

درسا بخشندگی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین ؛ کد خبر: 164984

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .