طبیعت ، الگویی برای طراحی دانشگاه در ژاپن

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۵ / ۰۹ / ۱۴۰۰ ، شناسه: ۴۵۹۷ ، بازدید:۸۸۶

دانشگاه هیدا تاکایاما با هدف احیای جامعه روستایی در ژاپن طراحی شده است. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین , معماران سو فوجیموتو از طرح خود برای  یک موسسه آکادمیک جددی که در یک منطقه روستایی کوچک در ژاپن قرار دارد، رونمایی کرده است.

 

دانشگاه هیدا تاکایاما , دانشگاه , هیدا تاکایاما , جامعه روستایی , گروه معماری هنرآنلاین , طبیعت ، الگو , طراحی دانشگاه , ژاپن , ستاوین , شبکه هنر و معماری

 

برخلاف اکثر دانشگاه‌ها که در شهرها یا مراکزپرجمعیت ساخته می‌شوند دانشگاه هیدا تاکایاما با هدف احیا جامعه روستایی طراحی شده است. هدف این پروژه علاوه بر احیای این نواحی که اغلب توسط مؤسسات آکادمیک نادیده گرفته می‌شوند خواهان تقویت حس قدردانی از طبیعت در بین دانشجویان است. طرح دارای ساختاری ارگانیک است که از چشم انداز اطراف الهام گرفته شده و سقف آن هم  قابلیت پیاده‌روی دارد.

این مرکز دانشگاهی به شکل دو سازه ارگانیک با یک حیاط که در بین آن‌ها قرار می‌گیرد، طراحی شده است. ساختمان بر روی ستون‌های چوبی استوار شده که جریان گردش هوا را تسهیل و اجازه می‌دهد نور طبیعی به تمام سطوح ساختمان نفوذ کند.

 

دانشگاه هیدا تاکایاما , دانشگاه , هیدا تاکایاما , جامعه روستایی , گروه معماری هنرآنلاین , طبیعت ، الگو , طراحی دانشگاه , ژاپن , ستاوین , شبکه هنر و معماری

 

منبع خبر : هنر آنلاین ، کد خبر: 167568 ، درسا بخشندگی

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .