نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۰۸ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۲۶ ، بازدید:۶۰۷۴

در پست امروز نگاهی خواهیم داشت به مجموعه ای تفریحی آموزشی که دنیای تخیلی کودکان در آن به حقیقت تبدیل شده است.با ما همراه باشید...

کیدزانیا یک شهر کودک بسیار بزرگ و مجهز است که در بیش از ۶۰ کشور دنیا شعبه دارد. کیدزینیا برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان یک محیط سرگرم‌کننده و آموزشیِ منحصربه‌فرد را فراهم می‌کند.این مجوعه ، به بچه‌های سنین ۴ تا ۱۲ سال اجازه می‌دهد تا مثل دنیای واقعی شغل داشته باشند و مهارت کسب کنند و حتی در ازای کار کردن خود پول دریافت کنند. فضای داخلی آن در مقیاس و اندازه‌های بچگانه ساخته شده و بچه‌ها در ساختمان‌ها و خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده، ماشین‌های بچگانه‌ی آن زندگی واقعی را در مقیاس خودشان تحربه می‌کنند. بچه‌ها می‌توانند با توجه به توانایی‌ها و علاقمندی‌های خود نزدیک به ۱۰۰ شغل از مامور پلیس گرفته تا دندان‌پزشک و رستوران‌دار و تاجر را انتخاب کنند. کودکان در این شهر در هر شغلی که باشند، در مقابل شغل خود پول مخصوص این شهر (کیدزیس) را دریافت می‎‌کنند. کیدزینیا با یک بیمارستان، آتش‌نشانی، آرایشگاه،‌ بانک، مرکز رادیو، سوپرمارکت، مرکز تلویزیون، پیتزافروشی و تئاتر و خیلی مکان‌های دیگر یک شهر کامل است. بچه‌ها به محض ورود به یک شغل را انتخاب می‌کنند، سپس درباره‌ی شغل‌شان اطلاعات کسب می‌کنند، بعد، لباس‌های مخصوص کارشان را می‌پوشند و شروع به تفریح و کار می‌کنند. بچه‌ها می‌توانند با کیدزیس‌های خود به فروشگاه کیدزیانا بروند و چیزی بخرند یا این‌که تفریح کنند. درست است که پول‌ها واقعی نیستند ولی هدایا در کیدزینیا واقعی‌اند.

 

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

 

در هنگام ورود به کیدزانیا هر کودک چکی به مبلغ 50 کیدزوس، ارز رسمی کیدزانیا، دریافت می کند که می تواند آن را تبدیل نموده یا در بانک برایش حساب باز کند. کیدزوس مانند پول واقعی قابل خرج کردن است، به طور مثال در سوپرمارکت، رستوران یا سالن اصلاح.
برای به دست آوردن پول بیشتر در کیدزانیا، کودکان باید برای خود شغلی پیدا کنند و مشغول به کار شوند. بیش از 80 شغل موجود است که شامل آرایشگری، متخصص زیبای، خدمه کابین، خلبان، دندانپزشک، نقاش خانه، آتش نشان و افسر گمرک می باشد. کودکان یونیفورم های واقعی می پوشند و وظایفی که راهنمایی می شوند را جهت گرفتن حقوقشان انجام می دهند.
کسب و کارها و سازمان ها در کیدزانیا شامل گمرک دبی(کودکان باید کالاها و ساک های را جهت یافتن کالاهای ممنوعه بررسی کنند)، موسسه رانندگی امارات(قوانین رانندگی ایمن را فرا میگیرند تا گواهینامه گرفته و بتوانند اتومبیل اجاره کنند)، TNT(می توانند با تحویل دادن بسته ها، کیدزوس دریافت کنند)، کوکاکولا(شرکت بسته بندی در بطری)، Waitrose(سوپرمارکت)، Britannia(شرکت بیسکوئیت) و Chevrolet(نمایندگی فروش خودرو).

 

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

 

کیدزانیا کودکان را تشویق می کند تا به صورت مستقل فکر و عمل نمایند. به آنها اجازه داده می شود تا آزادانه در طول شهر بگردند و راجع به شغل شان و نحوه خرج کردن کیدزوس ها، خودشان تصمیم بگیرند. والدین کودکان با قد بالای 120 سانتی متر می توانند با خیال راحت فرزند خود را در کیدزانیا بگذارند(بچه های کوچکتر نیاز به مراقبت دارند). والدینی که وارد کیدزانیا می شوند می توانند یا شاهد فعالیت های کودکشان باشند یا در سالن والدین استراحت نمایند.

قیمت ها در حال حاضر برای کودکان نوپا(2-3 سال) 95 درهم، برای کودکان(4-16 سال) 140 درهم و برای بزرگسالان(+17 سال) 95 درهم می باشد. نوزادان(زیر 2 سال) از پذیرش رایگان برخوردارند.کیدزانیا در طبقه دوم دبی مال، نزدیک سگا ریپابلیک و مجموعه سینماهای Reel قرار گرفته است.برای داشتن اطلاعات بیشتر می توانید به سایت این مجموعه سر بزنید.

 

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

نگاهی به شهری مختص کودکان در دبی

کیدزانیا

کیدزانیا

نگاهی به کیدزانیا در دبی

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: dubaifa و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .