فضای فیلتر در پروژه‌ای با الهام از معماری بومی ایران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۵ / ۰۸ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۰۸۹ ، بازدید:۴۸۲۰

ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﺁﺟﺮ ﭘﻮﺵ در خیابان نفیسی تهران حفظ حریم خصوصی با الهام از معماری بومی را به طرز برجسته‌ای موردتوجه قرار داده است.

یکی از مشخصات عمده معماری بومی ایران حفظ حریم خصوصی برای ساکنان است که در گذشته از طریق معماری درون‌گرا و اغلب در اطراف یک باغ مرکزی خصوصی شکل می‌گرفته است. بااین‌حال، در زمان معاصر با رشد عمودی ساختمان‌ها استفاده از پنجره‌ها در نمای ساختمان متداول شده است.

در ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﺁﺟﺮ ﭘﻮﺵ برای به حداکثر رساندن حریم خصوصی، تعدیل نور، محدود کردن دید از بیرون و سازمان‌دهی نمای تراس و کاهش سر و صدای محیط، راه‌حلی برای پوشش نما با آجر انتخاب شد، که به‌عنوان متریال ساختمانی محلی در ایران مورداستفاده قرار می‌گیرد و امکان ایجاد بافت‌های متعدد و زیبا برای نما را امکان‌پذیر می‌کند.

 

فیلتر , معماری بومی , ایران , فضای فیلتر , معماری بومی ایران , خیابان نفیسی تهران , رویداد های معماری , اخبار معماری , ستاوین

 

با امکان چرخش آجرها به زوایای متفاوت در این پروژه، ارتباطی میان داخل و خارج بنا برقرار می‌شود. در طراحی فضاهای داخلی نیز هدف اصلی به‌خصوص در قسمت ورودی واحدها حفظ حریم خصوصی بوده که به‌عنوان فضای فیلتر با الهام از معماری بومی ایران طراحی شده است.

به‌طور کلی در طراحی ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺴﮑﻮﻧﯽ ﺁﺟﺮ ﭘﻮﺵ به رفع معضلات فعلی معماری مسکونی در منطقه از طریق پل زدن میان حال و گذشته پرداخته شده است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .