ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

مجموعه: جهان نما ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۰۸ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۱۵۶ ، بازدید:۶۴۶۶

ماجراگر اهل طبیعت هستید و سفر های ماجراجویانه و مهیج به نقاط مختلف از جمله علایق شماست، ما به شما تنگه رغز را پیشنهاد می کنیم . رغز، تنگه ای در غرب شهرستان داراب  و یکی از مکان های شگفت انگیز استان فارس می باشد. برای ماجراجویی و کسب تجربیات جدید و ماجراجویانه، تنگه رغز می تواند یک گزینه فوق العاده باشد. هم آغوشی با صخره های عظیم و با شکوه، آب تنی، شنا و لمس خنکای آب در حوضچه های زلال، شنیدن آوای دلنشین آب و هم مسیر شدن با آبشارها در هنگام فرود از دیواره های استوار … می تواند بخشی از تجربیات جذاب سفرتان باشد.

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

تنگه رغز داراب نام تنگه یا دره‌ای است که به معنای راه بکر و لغزنده می باشد و در بخش فسارود، در ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر داراب در منطقه ای بنام حسن آباد، در جنوب شرقی استان فارس واقع شده است.

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

از زیبایی ها و شکوه تنگه رغز می توان به نورپردازی خیره کننده خورشید و انعکاس آن در آب های فیروزه ای و زلال تنگه، سنگ ها و صخره های سرخ، نخودی، کِرِم و نارنجی بستر تنگه، که جشنواره ای از رنگ های زنده را برپا کرده اند اشاره کرد. همچنین نواری سبز از گیاهان با طراوت که در محل برخورد آب و سنگ زیبایی تنگه را دو چندان می کنند، آبشارهای متعدد و حوضچه هایی که مانند جام های سر ریز هستند، از دیگر جاذبه های تنگه هستند.

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

در این دره  ۶۴ آبشار جاری شده که از این تعداد ۱۲ آبشار نیازمند فرود با طناب است. ارتفاع فرود ها حداقل ۶ تاحداکثر ۶۵ متر و مابقی آبشار ها با پرش در آب قابل گذر است. حوضچه های زیر آبشار ها حداقل ۶  و حداکثر ۲۰ متر عمق دارند. هیجان شیرجه زدن و شنا کردن در این آبشارها و فرود اومدن از صخره های رنگارنگ آن، آن چنان لذتی به شما می دهد که برای همیشه در ذهنتان باقی خواهد ماند.

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

دره رغز به طول تقریبی ۴ کیلومتر در امتداد شمال به جنوب از سرچشمه رغز تا دره جنوب، ۶۰ آبشار و حوضچه طبیعی را در خود جای داده است، که تنها ۱۴ آبشار و آبگیر دره جنوبی مورد توجه عموم مردم و کوهنوردان بوده است و با رسیدن به آخرین آبشار دره جنوبی به ارتفاع ۳۵ متر به بن بست می رسد . بلندترین آبشار این دره آبشار آذرخش، به ارتفاع ۶۵ متر و آخرین آبشار، آبشار وداع با ارتفاع ۴۶ متر است.

سفر به تنگه رغز

سفر به تنگه رغز

منطقه سرچشمه رغز نیز که از مسیر دیگری پیمایش می گردد ، جنگلی زیباست که محل آغاز آب رغز است .رسیدن به این منطقه نیز با ۳ ساعت کوهپیمایی امکان پذیر است .آب رغز که از این منطقه آغاز می گردد ،با ایجاد حوضچه ها و آبشارهای طبیعی تا دره جنوبی امتداد و نهایتاً در آبگیرهای انتهایی به زمین باز می گردد.

تنگه رغز داراب

ماجراجویی در سفر به تنگه رغز

سفر به تنگه رغز

مسیر دسترسی:

برای رسیدن به این منطقه زیبا و بکر ۲ مسیر پیمایش وجود دارد. یکی با حدود ۴ ساعت کوهپیمایی و مسیر دیگری که حدود ۲ساعت با خودرو و حدود ۲ ساعت کوهپیمایی دارد. پس از طی تقریبا ۳۵ کیلومتر از جاده داراب ـ شیراز به گردنه دارکویه می رسید. جاده خاکی از آنجا شروع می شود و پس از گذشتن از کوه درختی در سمت چپ در نهایت پس از حدود ۲ساعت جاده به انتها می رسد. پس از این پیاده روی شروع می شود.

برای پیمایش این مسیر استفاده از وسایل فنی ضروری است و فراموش نکنید که باید آمادگی جسمانی مناسب و روحیه ماجراجویی داشته باشید.

تنگه رغز داراب

تنگه رغز داراب

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: arktourism

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .