سومین کنفرانس سازمان ملل برای مسکن و توسعه شهری پایدار , HABITAT III

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۷ / ۰۸ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۱۶۶ ، بازدید:۳۲۳۲

سومین کنفرانس سازمان ملل برای مسکن و توسعه شهری پایدار (هبیتات ۳) در سال ۲۰۱۶ به عنوان اولین کنفرانس جهانی سازمان ملل بعد از ایجاد دستور کار توسعه ­ی بعد از ۲۰۱۵ یا هدف های توسعه پایدار برگزار می شود.

 

سومین کنفرانس سازمان ملل , مسکن و توسعه شهری پایدار , HABITAT III , سومین کنفرانس , سازمان ملل , مسکن , توسعه شهری , پایدار , HABITAT III , ستاوین , معماری

 

این کنفرانس موقعیتی برای شکل دادن به اجرای این هدف­ های جدید، و ارایه راهبرد های جدیدی رو به جلو برای پاسخ به چالش ­های شهری ­شدن خواهد بود.
قرار است در این کنفرانس یک «دستور کار جدید شهری» برای قرن بیست ­و یکم که در آن پویایی همیشه در حال تغییر تمدن انسان ها به رسمیت شناخته می شود، ارائه شود. این “دستور کار جدید شهری” بر روی سیاست ها و راهبردهایی تمرکز خواهد کرد که بتواند به طور موثر قدرت و نیروی پشتیبان شهری­ شدن را برای ساختن فضاهای شهری پایدارتر و عادلانه ­تر مهار کند. این کنفرانس دستور کار توسعه ارایه کرده و بر همه بازیگران شهری اثر می­ گذارد.

از آنجایی که کنفرانس جهانی هبیتات سوم یک کنفرانس سازمان ملل خواهد بود، «دستور کار جدید شهری» باید به تصویب اعضای سازمان ملل متحد برسد. این کنفرانس از این جهت که بخش گسترده ­ای از بازیگران شهری شامل قدرت ­های محلی، جامعه مدنی، بخش خصوصی، مؤسسات علمی و حرفه­ ای و کلیه­ ی گروه­ های مرتبط علاقمند برای مرور سیاست­ های شهری و مسکن که آینده­ ی شهرها را تحت تاثیر قرار می­ دهد، منحصربه ­فرد است.

در فرآیند رسیدن به کنفرانس هبیتات ۳، کمپین جهانی شهر به عنوان یک فرآیند مکمل به مؤسسات خارج از دامنه ی سازمان ­ملل فرصت بحث، همکاری و آماده سازی برای کنفرانس، برای ورود با یک صدای قوی و واحد را می ­دهد. این کمپین برای اطمینان از اینکه صدای همه­ ی جامعه در هنگام تصمیم­ گیری برای این دستور کار اساسی شنیده ­شود با بازیگران مربوطه همکاری می­ کند.

این کمپین همچنین با دولت­ ها، برای تشویق آن­ها برای راه اندازی کمپین ­های شهری ملی خود (که به وسیله آن می­ توانند مشاوره با جامعه مدنی و مقامات محلی برای ایجاد پست­ های ملی قبل از کنفرانس جهانی هبیتات ۳ را اجرا کنند) همکاری می­ کند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: معمار نیوز

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .