سورپرایز تبریز برای گردشگران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۱ / ۱۰ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۳۶۶ ، بازدید:۳۲۵۲

در کوچه پس کوچه‌های تبریز، همان شهری که عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام را برای سال 2018 بدست آورده، 180 بافنده در حال گره زدن تار و پودهایی بر دارِ قالی هستند، که قرار است سورپرایز این شهر برای گردشگران باشد.

 

سورپرایز تبریز برای گردشگران

 

درهای کارگاه فرش‌بافی هنوز به روی گردشگران باز نشده است، اما اکبر غمخوار، فعال گردشگری که این فرش نفیس و بزرگ در حال بافت را دیده، پیشنهاد می‌دهد؛ این کارگاه فرش‌بافی حتما در برنامه بازدید گردشگران تبریز قرار گیرد.به گفته‌ او، در این کارگاه 180 کارگر حدود سه سال است که مشغول بافت فرشی به وسعت 2 هزار متر مربع هستند که تاکنون یک هزار متر مربع آن را بافته‌اند.

 

سورپرایز تبریز برای گردشگران

 

غمخوار ادامه داد: بافت این فرش تا سه سال دیگر ادامه دارد، ولی ما از آن‌ها خواستیم اگر می‌توانند این فرش را تا سال 2018 که قرار است تبریز، شهر نمونه گردشگری جهان اسلام باشد، آماده کنند.وی نقش‌ها و رنگ‌های این فرش را که جنس آن از کُرک و ابریشم است، بی‌نظیر و چشمگیر توصیف کرد و گفت: من فرش‌های زیادی را در سراسر جهان دیده‌ام، ولی این فرش که قرار است اثری موزه‌ای باشد، با توجه به فعالیت همزمان 180 کارگر روی نقش‌هایی که هر شخصی را درگیر می‌کند، می‌تواند جاذبه‌ای برای گردشگران باشد.

به گفته‌ی غمخوار، سرمایه‌گذار این طرح، عظیم‌زاده، صادرکننده نمونه فرش ایران است که نظر شهرداری تبریز نیز بر آن است که این فرش نفیس در موزه شهر نمایش داده شود.

 

سورپرایز تبریز برای گردشگران

سورپرایز تبریز برای گردشگران

سورپرایز تبریز برای گردشگران

سورپرایز تبریز برای گردشگران

سورپرایز تبریز برای گردشگران

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: isna

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .