سینما و معماری در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۶ / ۰۶ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۹۹ ، بازدید:۳۲۴۶

هشت فیلم در آخرین بخش از فصل تابستان سینما تک موزه با عنوان سینما و معماری، از روز یکشنبه7 تا 31 شهریورماه با همکاری کانون معماری موزه در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

 

سینما و معماری در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران

 

به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ آخرین بخش از نمایش فیلم در فصل تابستان سینما تک موزه با عنوان "سینما و معماری" روز یکشنبه 7 شهریورماه ساعت 17 فیلم "سرچشمه"به کارگردانی کینگ ویدور محصول سال 1949 به مدت 112 دقیقه به زبان اصلی با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

همچنین فیلم‌های"درخشش"به کارگردانی استنلی کوبریک،"برزیل" به کارگردانی تری گیلی‌ام،"زنگ تفریح"به کارگردانی ژاک تاتی،"میم را به نشانه‌ی مرگ بگیر"به کارگردانی آلفرد هیچکاک،"کشتی روسی"به کارگردانی الکساندر ساکوروف،"نمایش ترومن"به کارگردانی پیتر ویر و فیلم "مطب دکتر کالیگاری" به کارگردانی رابرت وینه تا 31 شهریور ماه در روزهای یکشنبه و چهار شنبه هر هفته به نمایش در می‌آید.

"سرچشمه" یکی از فیلم‌های پیچیده و چندلایه‌ی هالیوود است؛تنها فیلمی که واقعاً درباره‌ی معماری می‌باشد. یعنی فیلمی که در آن معماری صرفاً نقش پس‌زمینه را ایفا نکند، بلکه درون‌مایه‌ی اصلی داستان باشد، و شخصیت‌ها حول آن بگردند. علاوه‌ بر این، "سرچشمه" تنها فیلمی هم است که در آن زیبایی‌شناسی با اخلاق اجتماعی پیوند می‌خورد در این فیلم کش‌وقوس‌های روابط بین شخصیت‌ها به موازات دغدغه‌های معمارانه درباره‌ی شرافت و ارزش اخلاقی به تصویر کشیده‌ می‌شود. اما این فیلم تأثیر عمیقی هم بر تلقی عوام از معمار و معماری گذاشته ‌است و روی معماران هم بسیار تاثیرگذار بوده ‌است.

یادآوری می‌شود: علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم درفصل تابستان، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88951965 تماس حاصل کنند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .