ایونت سنمار معمار

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۰۱ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۲۰۶۲ ، بازدید:۱۴۷۰

ایونت سنمار معمار

 داستان سنمار؛ معمار رومی را شنیده‌اید که از بیغوله‌ای، کاخ بلندی به‌اندازه رؤیا خودش برای نعمان حاکم حیره(عراق کنونی) ساخت، حال‌ آنکه نعمان کوته اندیش، بلندی رویای سنمار را تحمل نکرد و دستور داد از کاخی که ساخته بود به پایینش انداختند. مردم ایستاده بر پیکر بی‌جان سنمار هم به عبرت می گفتند:«خوشا مردمی که نساختند، یا کوتاه ساختند، که چون فروافتادند نه دستی شکستند نه جانی باختند! 
خوشا کوته اندیشی!»

 به مناسبت روز معمار 

زمان: یکم اردیبهشت ۱۴۰۱

ساعت: ۱۶ تا 20 و پذیرایی افطار

مکان: بازار ایرانی - اسلامی شهر جدید اندیشه

ویژه معماران و دفاتر معماری(ثبت نام الزامی است)

بازدید آموزشی از سبک معماری ایرانی- اسلامی بازار نقش اندیشه

لینک ثبت نام: https://edu.mohtavak.ir/event

 

ایونت سنمار معمار , ایونت , سنمار معمار , سنمار , معمار ,  فاخر معماری ,  بازدید , بازار ایرانی اسلامی , شهر جدید اندیشه , معماران , دفاتر معماری , بازدید آموزشی , سبک معماری ایرانی- اسلامی , بازار نقش اندیشه , رویداد های معماری

 

به مناسبت روز معمار برگزار می شود:
 بازدید از بازار ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه در ایونت"سنمار معمار"

 به مناسبت روز معمار با حضور معماران و دانشجویان رشته معماری، برنامه بازدید از بازار ایرانی اسلامی شهر اندیشه برگزار می شود و برنامه های جانبی همچون طراحی از بناهای تاثیرگذار و مسابقه نیز خواهد داشت.
بازار ایرانی اسلامی اندیشه، بنایی جدید و برآمده از فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین است که با آمیزه ای از نقش جهان اصفهان و باغ فیض و مدرسه آقا بزرگ کاشان در قلب شهر جدید اندیشه طراحی و اجرا شده است.
این اثر معماری با کاربری تجاری، مذهبی، فرهنگی و ورزشی با مساحت بیش از ۵۲ هزار مترمربع، ۱۲۶۷ واحد تجاری و ۱۵۲۸ پارکینگ در سال ۱۳۹۰ در دستور ساخت قرار گرفت.
این بازار که در نوع خود به عنوان یک فضای شهری در ترکیب مسجد، میدان و بازار از عهد صفویه به این سو، بی نظیر است یادآور گذشته پرافتخار فرزندان ایران زمین و احیا و اعتلای معماری ایرانی اسلامی است.
علاوه بر این وجود میدان مرکزی که از نمادهای شهرسازی ایران باستان است با فضاهای سبز، آبنماهای موزیکال، محل استراحت، وسایل بازی کودکان، بانک، باشگاه ورزشی، زورخانه، رستوران سنتی ایرانی، رستوران بین المللی، تالار پذیرایی، گالری هنری و دیگر امکانات است که این مجموعه را بیش از پیش تکمیل و مجهز کرده است. 
در اطراف محور پیاده و آبنما نیز مسیری برای حرکت کالسکه تعبیه شده که برگرفته از میدان نقش جهان اصفهان است و به زنده بودن میدان کمک به سزایی می کند.
بی تردید این اثر فاخر معماری می تواند به الگویی برای سایر شهرهای جدید به منظور ایجاد شهرهایی دارای هویت و مردم محور تبدیل شود .
درباره عنوان این رویداد که سنمار معمار نام دارد گفته شده که سنمار؛ معمار رومی از بیغوله‌ای، کاخ بلندی به‌اندازه رؤیا خودش برای نعمان حاکم حیره(عراق کنونی) ساخت، حال‌ آنکه نعمان کوته اندیش، بلندی رویای سنمار را تحمل نکرد و دستور داد از کاخی که ساخته بود به پایینش انداختند. مردم ایستاده بر پیکر بی‌جان سنمار هم به عبرت می گفتند:«خوشا مردمی که نساختند، یا کوتاه ساختند، که چون فروافتادند نه دستی شکستند نه جانی باختند! خوشا کوته اندیشی!»
شهر جدید اندیشه به عنوان یکی از موفق ترین شهرهای جدید کشور که در غرب پایتخت قرار دارد با همت شرکت عمران این شهر که امکانات زیربنایی و خدمات رفاهی لازم را فراهم کرده است توانسته زیست پذیری مناسبی را برای شهروندان فراهم کند.
شایان ذکر است این رویداد توسط آژانس خلاقیت محتواک و با مشارکت شرکت عمران شهر جدید اندیشه روز یکم اردیبهشت ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در بازار ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه برگزار می شود.

 

ایونت سنمار معمار , ایونت , سنمار معمار , سنمار , معمار ,  فاخر معماری ,  بازدید , بازار ایرانی اسلامی , شهر جدید اندیشه , معماران , دفاتر معماری , بازدید آموزشی , سبک معماری ایرانی- اسلامی , بازار نقش اندیشه , رویداد های معماری

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: شبکه معماری ایران (ستاوین)

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .