طرح پیشنهادی گوگل کالیفرنیا ( مرکز فن آوری گوگل ) با همکاری دو طراح جهانی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۲۵۱ ، بازدید:۲۴۴۴

به گزارش سرویس معماری هنرآنلاین , معماری ساختمان جدید گوگل از مهم‌ترین پروژه‌های ساختمانی شمرده می‌شود که در سال 2015  به بهره برداری رسیدند. گوگل به عنوان یکی از چند قطب بزرگ فن آوری دنیا از طراحان معتبری برای ارائه ایده‌هایشان دعوت کرد. بر این اساس طرح‌های اولیه این بنا از سوی گروه معماری BIG و استودیو معماری heatherwick در سال 2015 ارائه شدند. در همان سال بود که مشکل عجیب این پروژه به دلیل تداخل سایت پلان ساختمان 316 هزار متر مربعی گوگل و دانشکده LinkedIn شناسایی و در سال 2016 محل جدید برای ساختمان گوگل در کوهستان و محله چارلستون انتخاب شد. 

 

گوگل , قطب بزرگ فن آوری دنیا , ایده‌ , طراحی جدید گوگل کالیفرنیا , طراح جهانی , گوگل کالیفرنیا , طراحی جدید , BIG , heatherwick

 

طرح ارائه شده مرکز فن آوری گوگل مانند چادر تاج مانند گسترده ای است که از ویژگی‌های اکوتک و های تک بهره برده است. سقف هوشمند این پروژه می‌تواند هوای داخل را بر اساس جریان هوای بیرونی تعدیل کند. مابقی ساختمان دارای طرح مربعی شکلی است که فضای سبز درون و بیرون آنرا احاطه کرده است. از مهم‌ترین ویژگی‌های سایت پروژه اختلاف سطح آن است که طراحی با این کار پاویون‌هایی را برای نمایشگاه موقت ایجاد کرده‌اند. علاوه بر پاوین، کافه و رستوران در فضای باز جنبشی قابل ملاحظه به پروژه می‌بخشد. به طور کلی می‌توان ساختمان گوگل را محلی جوان برای جوانان پرانگیزه عنوان کرد.

 

گوگل , قطب بزرگ فن آوری دنیا , ایده‌ , طراحی جدید گوگل کالیفرنیا , طراح جهانی , گوگل کالیفرنیا , طراحی جدید , BIG , heatherwick

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .