9 فعالیت روزانه برای افزایش هوش فضایی

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۰۷ / ۰۳ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۸۴ ، بازدید:۱۴۴۷۸

این معماران هستند که فضاها را طراحی و مدیریت می کنند. بدون فضا، معمار هم وجود نخواهد داشت. بنابراین نیازی به توضیح نیست که چرا هوش فضایی برای معماران اهمیت ویژه ای دارد. خوشبختانه، هوش فضایی استعداد مادرزادی نیست و می توان آنرا با تمرین پرورش و ارتقا داد. هرچه تمرین بیشتری انجام دهید، هوش فضایی شما بیشتر خواهد شد، پس چرا این تمرینات را شاد و با نشاط نکنیم، آنقدر با نشاط که به فعالیت روزمره شما تبدیل شود. در اینجا فعالیت هایی برای ارتقا هوش فضایی از نقاشی گرفته تا بازی و صحبت کردن را ارائه می دهیم تا هوش فضایی شما را به حداکثر برسانیم.

9 فعالیت روزانه برای افزایش هوش فضایی

 

  1. استفاده از کلمات فضایی:

برخی تحقیقات که کودکان را در معرض استفاده از کلمات فضایی قرار داده اند، نشان می دهد که هوش فضایی آنها افزایش پیدا کرده است.به جای اینکه بگویید "آنجا" و "اینجا"، بهتر است سعی کنید برای توصیف فضاها از کلمات اختصاصی تر مانند "سمت راست بالای کابینت" یا "جعبه سوم از آخر" استفاده کنید . بدین صورت وادار می شوید تا فضا را برای خود مجسم کنید تا بتوانید به خوبی برای دیگران توصیفش کنید، بنابراین استفاده از واژه های فضایی، مولفه مهمی در پرورش هوش فضایی افراد است.

9 فعالیت روزانه برای افزایش هوش فضایی

 

  1. شطرنج:

فکر کردن به چند حرکت بعدی ،استراتژی خوبی در بازی شطرنج است. هرچند برای این کار باید چینش صفحه شطرنج را که با هر حرکت عوض می شود، گام به گام و بدون حرکت دادن مهره ها تجسم کرد. ایجاد تصویر ذهنی ترکیبات و چینش های مختلف مهره های شطرنج در صفحه نیازمند تمرین زیاد است اما مهارت ویژه ای هنگام مقایسه گزینه های مختلف می باشد.

9 فعالیت روزانه برای افزایش هوش فضایی

 

  1. بازی با لگو:

اگر به "کاوش های فضایی" فکر کنید، احتمالا به "لگو" هم فکر می کنید. هیچ تفریحی از جابجا کردن قطعات کوچک با دست و یافتن راه های خلاقانه برای چیدن آنها کنار هم، آموزنده نیست. امروزه اگر ترکیب فضاها به اندازه کافی جذاب باشد، حتی می تواند به دیگران در جهت به چالش کشیدن خودشان، ایده هایی را ارائه کند.

 

  1. استفاده از قصر حافظه:

بسیاری از مردم بر این عقیده اند که حافظه و فضا ارتباط ویژه ای با هم دارند و قصر حافظه این مساله را تایید می کند. با پیمودن ذهنی و تجسم راه رفتن در قصر حافظه خود، می توانید اشیا، نام ها و لیست چیزهایی که برای به یاد آوردن آنها فضا لازم دارید را به هم متصل کنید. این روشی جالب برای خاطر سپردن شماره تلفن ها و لیست خرید روزانه بوده و ذهن را برای بازیابی اطلاعات فضایی تمرین می دهد.

9 فعالیت روزانه برای افزایش هوش فضایی

 

  1. انجام بازی های رایانه ای:

حرکت کردن در محیط بازی های کامپیوتری یکی از روش های تربیت هوش فضایی است. یکی از بازی هایی که اخیرا منتشر شده، برای ارزیابی آمادگی فضایی طراحی شده است و برای درک قواعد معماری جالب به نظر می رسد. همچنین می توان تناظر دو به دوی بازی را با لگو مانند بازی minecraft ایجاد کرد (یعنی با حرکت دادن لگوها، اشیای بازی نیز حرکت کنند). همچنین بازیکنان فعال لیست طولانی ای از حرکات فضایی را تهیه می کنند اما این بازی به طور نامحدود به کاربر اجازه می دهد تا دنیایی فراتر از جهان فیزیکی ما را تجربه کند و خلاقیت های فضایی خود را تجسم و تولید کند.

 

  1. به پرواز درآوردن یک هواپیمای بدون سرنشین:

اگر از نشستن جلوی کامپیوتر خسته شده اید، به پرواز درآوردن یک هواپیمای بدون سرنشین جایگزین بسیار مناسبی برای بازی های کامپیوتری است. هدایت کردن یک شی پرنده در فضا، آن هم تنها با استفاده از کنترل از راه دور از آنچه به نظر می رسد دشوارتر است. جهت پرواز هواپیما مداوم در حال تغییر است، که باعث می شود کاربر برای هدایت صحیح آن، بطور هم زمان وسیله را کنترل و مسیر آنرا دنبال کند. این بازی مانند یک تست چرخش ذهن در دنیای واقعی است.

9 فعالیت روزانه برای افزایش هوش فضایی

 

  1. تجسم ذهنی نقشه شهر:

نقشه های گوگل و سایر سیستم های GPS که به سادگی در دسترس هستند، توانایی های ذهنی ما برای ایجاد نقشه شهر در مغزمان را محدود کرده اند. می توانید این بار که خواستید از منزل خارج شوید، سعی کنید بدون استفاده از اپلیکیشن های مربوط و تنها با استفاده از دانش خودتان نسبت به خیابان ها و ساختار منطقه، مسیرتان را پیدا کنید و خودتان را به مقصد برسانید.

 

  1. بازی با پازل:

اگر نمی توانید از موبایلتان جدا شوید، سعی کنید اپلیکیشن های تست هوش و مغز را که صرفا برای پرورش استدلال فضایی تهیه شده اند (مانند LUMOSITY) را دانلود کنید. اگر می توانید چند دقیقه موبایلتان را کنار بگذارید، مکعب روبیک را بردارید و سعی کنید آنرا درست کنید. همچنین پازل ها، چه واقعی و چه بصورت کامپیوتری، تمرین های عالی برای پرورش هوش فضایی هستند.

 

  1. اسکیس زدن:

در نهایت، به عنوان معمار ،اسکیس زدن را نمی توانیم نادیده بگیریم. همه ما به خط خطی کردن علاقه داریم، پس چرا آنرا به شکلی آموزنده استفاده نکنیم؟ سعی کنید با استفاده از انواع زاویه ها، اشیا هندسی سه بعدی طراحی کنید، تمرین های طراحی منظره انجام دهید، مازهای پیچ پیچ بکشید، نقشه آپارتمان رویاهایتان را به تصویر بکشید یا فضاهای خیالی را نقاشی کنید. هر چه تمرین شما بیشتر باشد، مهارت شما بهتر خواهد شد و البته مداومت کلید موفقیت شماست، به همین دلیل بسیار مهم است که از انجام این کارها به عنوان یک تفریح لذت ببرید.

9 فعالیت روزانه برای افزایش هوش فضایی

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: archdaily و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (محبوبه رحمانی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .