رونمایی اولین شهر‌-جنگل‌ جهان در چین

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۴ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۳۴ ، بازدید:۲۸۵۲

چین از طرح خود برای ساخت اولین شهر‌-جنگل‌ جهان رونمایی کرد.

 

رونمایی اولین شهر‌-جنگل‌ جهان در چین

 

هدف از این طرح که مبتنی بر معماری نوین است، مبارزه با آلودگی هواست. شورای دولتی چین در سال ۲۰۱۶ میلادی دستورالعمل‌هایی را تهیه کرد که بر اساس آن ساخت بناهایی عجیب و فاقد ارزش فرهنگی یا پشتوانه تاریخی ممنوع شده و در مقابل، توسعه ساخت بناهایی "اقتصادی، سبز و زیبا" تشویق می‌شود.

طرح جدید نیز که برای اجرا در شهر لیوژو (Liuzhou) در جنوب چین تهیه شده با پیروی از این سیاست شکل گرفته است.

خالق این طرح استفانو بوئری، معمار ایتالیایی است. شهر‌-جنگل لیوژو در فضایی به مساحت ۳۴۲ هکتار ساخته می‌شود و شامل بیش از ۷۰ ساختمان است که آپارتمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، هتل‌ها، مدارس و دفاتر کار را در بر می‌گیرد.

این ساختمان‌ها با بیش از ۴۰ هزار درخت و میلیون‌ها گیاه پوشیده می‌شوند و در مجموع ۳۰ هزار نفر می‌توانند در این فضا زندگی کنند.

به گفته استفانو بوئری این پروژه که اجرای آن در سال ۲۰۲۰ میلادی آغاز می‌شود، درصدد ایجاد تعادل میان زندگی انسان و طبیعت است.

انتظار می‌رود این شهر‌-جنگل سالانه حدود ۱۰ هزار تن دی اکسید کربن و ۵۷ تن آلودگی را جذب و ۹۰۰ تن اکسیژن تولید کند. همچنین به این ترتیب زیستگاه جدیدی برای جانوران بوجود می‌آید.

صفحات خورشیدی روی سقف ساختمان‌ها به تأمین انرژی مورد نیاز بناها می‌پردازند و انرژی زمین گرمایی نیز به تهویه مطبوع ساختمان‌ها کمک می‌کند.

استفانو بوئری پیش از این پروژه جنگل عمودی را در شهر میلان ایتالیا اجرا کرده است که شامل دو برج مسکونی با پوشش گیاهی معادل ۵ هکتار جنگل است. این پروژه در سال ۲۰۱۴ میلادی کامل شد و قادر است سالانه ۱۵ تا ۱۷.۵ تن از میزان دود هوا را کاهش دهد.

چین از یک سو با مشکل آلودگی شدید هوا روبروست و از سوی دیگر باید برای اسکان جمعیت رو به رشد خود، اقدام به ساخت شهرهای جدید کند. دولت چین سال گذشته اعلام کرد قصد دارد طی سه سال آینده دو میلیون نفر را با هدف ریشه کنی فقر در روستاها و مدرنیزه کردن بیشتر فعالیت‌ها، از روستاهای دور افتاده به شهرها منتقل کند.

 

رونمایی اولین شهر‌-جنگل‌ جهان در چین

 

رونمایی اولین شهر‌-جنگل‌ جهان در چین

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .