الگوی هندسی ایرانی در پروژه مسکونی کهریزک

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۷ / ۰۵ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۴۷۰ ، بازدید:۳۵۹۸

پروژه مسکونی کهریزک در جنوب غرب شهر تهران الگوی هندسی ایرانی را در طراحی مورد نظر قرار داده است.

 

الگوی هندسی ایرانی در پروژه مسکونی کهریزک

 

نشریه اینترنتی دیزاین بوم به تازگی به معرفی پروژه مسکونی کهریزک از استودیو معماری کات پرداخته است. این پروژه پیش از این در فهرست بیست پروژه برتر معماری نشریه معتبر آرک‌دیلی نیز قرار گرفته بود. مهدی کامبوزیا معمار این پروژه است که پیش از این نیز در بخش ساختمان‌های مسکونی جایزه معماری آسیا 2015، همچنین جایزه معمار 94 عنوان پروژه برتر را به خود اختصاص داده بود.

پروژه مسکونی کهریزک در جنوب غرب شهر تهران واقع شده که به علت رشد فزاینده در بافت شهری تهران ادغام شده است. این پروژه طرحی منحصربه فرد و جالب توجه دارد؛ هدف کارفرمایان در جهت بهبود شرایط زندگی در کهریزک، ایجاد انگیزه و ارائه راه حل مناسب، طراحی یک ساختمان مسکونی با ویژگی‌های منطقه ای و آب و هوای این شهر بوده است. در طراحی این ساختمان، گونه شناسی و سبک زندگی ساکنین این منطقه در نظر گرفته شده است.

طراحی مدول‌ها با جزییات پرکار آجر بر پایه الگوی هندسی ایرانی است و هندسه‌ی هر مدول با دیگری بر اساس نوع کاربری  آن‌ها به ظاهر متفاوت است ولی الگوی مشترکی مابین مدول‌ها است که تداعی کننده آجر کاری معماری سنتی ایرانی است و مسکونی بودن این مجموعه را نیز نشان می‌دهد. این هندسه در طراحی مجموعه‌های مسکونی سنتی مناطق کویری ایران به فراوانی دیده می‌شود.

الگوی هندسی ایرانی در پروژه مسکونی کهریزک

 

الگوی هندسی ایرانی در پروژه مسکونی کهریزک

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .