بی‌ینال معماری و طراحی شهری 2017 شنزن افتتاح می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۳ / ۰۹ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۹۷ ، بازدید:۱۵۵۵

بی‌ینال معماری و شهرسازی "شنزن" 15 دسامبر افتتاح می‌شود.

 

بی‌ینال معماری و طراحی شهری 2017  شنزن  افتتاح می‌شود

 

بی‌ینال معماری و شهرسازی "شنزن" تنها نمایشگاه بزرگ جهان که بر مسائل مربوط به شهر سازی و توسعه معماری تمرکز دارد، 15 دسامبر 2017( 24 آذر) افتتاح می‌شود.

این دوسالانه در شهر قدیمی " نانتو" برپا می‌شود و طی برگزاری  میزبان بیش از 200 پاویون برگزیده از 25 کشور جهان خواهد بود که ایده‌های خود را در خصوص روستا- شهرها با مخاطبین به اشتراک خواهند گذاشت.

" تنوع در محیط شهری" عنوان یکی از نمایشگاه‌های این رویداد است که در شهر قدیمی نانتو برپا می‌شود و گذشته و حال، همچنین ارتباط فرهنگی میان شرق و غرب را به تصویر می‌کشد. این نمایشگاه در سراسر شهر  گسترش خواهد یافت و یک تجربه تعاملی برای ساکنین این شهر و بازدید کنندگان از دوسالانه فراهم خواهد کرد.

 در این دوره از دوسالانه همچنین یک نمایشگاه هنری با مشارکت معماران، هنرمندان و طراحان برپا خواهد شد که ایده‌های آنان را درباره فرهنگ شهری به اشتراک می‌گذارند. این نمایشگاه قصد دارد نمونه‌هایی از توسعه شهری در شنژن را بدست آورد و بحث گسترده ای را درباره مسائل شهری ایجاد کند. علیرغم محل برگزاری و مباحث متمایز، دوسالانه امسال تنها به بحث در مورد روستاهای شهری در چین محدود نمی‌شود، بلکه سعی دارد فرصتی را برای برنامه ریزی و یافتن راه حل‌های جایگزین توسعه فرهنگی شهرها ایجاد کند.

 

بی‌ینال معماری و طراحی شهری 2017  شنزن  افتتاح می‌شود

 

"شهر باید متفاوت باشد"؛ از آثار بخش نمایشگاهی دوسالانه

تعدادی از معماران و هنرمندان شناخته شده نیز در این دوره به ارائۀ آثاری با مضمون شهرهای در حال رشد "لئو ژائودو"  یکی از این طراحان است که در رابطه با تغییرات ژئوپولیتیکی جهان اثری را ارائه خواهد کرد که نقش دولت‌ها را در جوامع مدرن بررسی می‌کند. "لوو جیا کن" معمار چینی که آثارش در آلمان، فرانسه و ایتالیا مورد توجه قرار گرفته نیز در این بخش به ارائه اثر خواهد پرداخت.

یکی از بخش‌های دیگر این رویداد روستا-شهرها است که توسط "مینگ یان" سرپرستی شده و وضعیت روستا- شهرهای چین را بررسی می کنداین بخش از دوسالانه رویکردی مستندنگارانه دارد که منشاء توسعه روستا- شهرها را ارائه می‌دهد. نادر تهرانی معمار ایرانی-آمریکایی به همراه با تیم معماری هلندی MVRDV  در این بخش حضور خواهند داشت.

 

بی‌ینال معماری و طراحی شهری 2017  شنزن  افتتاح می‌شود

 

بخشی از پروژه مداخله شهری"بوا میستورا" هنرمند برزیلی

به جز این‌ها مجموعه ای از پروژه‌های هنری در قالب مداخله‌های شهری در این رویداد پیش بینی شده است. هنرمندانی چون"یونا فریدمن" و " دیوید هامونز" که یکی از پولساز ترین هنرمندان جهان است و با دغدغه‌های اجتماعی‌اش شهرت دارد در این بخش حضور خواهد داشت.  "سینتیا مارسل" آثار برنده جایزه خود را برای این رویداد به ارمغان خواهد آورد و "بوا میستورا" هنرمند برزیلی، خیابان‌های نانتو را رنگ آمیزی خواهد کرد. "تاتزا نیشی" هنرمند ژاپنی نیز شهر نانتو را با چشم اندازهای مداخله گرانه ای مشابه با آنچه در منهتن و آمستردام انجام داده متحول خواهد کرد.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .