8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۲۶ / ۰۹ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۱۴ ، بازدید:۴۹۳۴

کمابیش مطلع هستید که در اکثر اسپری ها و مواد خوشبو کننده شیمیایی از موادی مضر برای سلامتی بدن استفاده می شود. بسیاری از این محصولات بخصوص برای افراد مبتلا به آسم ایجاد حساسیت می کنند. در بعضی روزها هوا خانه حالتی راکد دارد که برای استشمام سنگین بنظر می رسد، در چنین مواقعی برای جایگزین کردن این بوها با رایحه ای دلپذیر تمایل به استفاده از خوشبو کننده خواهید داشت. برای این منظور راه حلی ساده و ارزان قیمت را در این 8 مطلب به شما پیشنهاد می دهیم، که شامل استفاده از مواد معطر طبیعی میوه جات، گیاهان و ادویه جات می باشد.


1. لیمو و رزماری :
مخلوط بوی لیمو و رزماری با یکدیگر رایحه‌ فوق العاده ای به وجود می‌آورد که بی شک عطر بهار را در خانه ‌تان پخش می کند. برای تهیه این خوشبوکننده 1 عدد لیموی ورقه ‌شده،2 شاخه رزماری، و 1 قاشق چای خوری وانیل را به قابلمه ای که بیش از نصف آن از آب پر شده اضافه کنید و بگذارید خوب بجوشد ،سپس آن را در شیشه مربا بریزید. این محلول به مدت 3 روز قابل استفاده می باشد.

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

2. یاس بنفش:

کمتر کسی هست که بوی یاس بنفش را دوست نداشته باشد. برای آنکه محیط خانه تان را بهاری کنید ،می توانید محلولی منحصربفرد از ترکیب روغن یاس بنفش ،آب و وانیل تهیه و آن را در فضای خانه خود اسپری کنید.

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

3. رزماری و پودر اسطوخدوس:

تار و پود فرش های خود را به راحتی با استفاده از این مواد طبیعی تازه کنید. شما می توانید با ترکیبی از سودا رزماری خشک و روغن لاوندر محلولی بسازید و آن را به فرش های خود اسپری کنید .به مدت 15-20 دقیقه هم بگذارید بماند تا به خوبی جذب تار و پود فرش شود ،به همین سادگی میتوانید هوای اتاق و بافت فرش های خود را تازه کنید.

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

4. شبیه سازی عطر بهاری با پخت میوه های معطر:

دستورالعمل پخت میوه ها همراه با گیاهان معطر روش طبیعی دیگری برای خوش بو کردن فضای خانه شما می باشند. برای این کار مرکبات بهتر هستند، چون عطر تندی دارند.میوه را از پوست جدا کنید ،سپس پوست میوه را درون قابلمه ای پر از آب بگذارید ،در آخر گیاهان مختلفی مثل نعناع میخک و رزماری را به آنها اضافه کنید و بگذارید بجوشد .این محلول به مدت 3 روز ماندگاری دارد، بعد از آن باید از مواد تازه استفاده کنید.

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

5. شما می تونید از مواد طبیعی در پرکردن مخزن خوشبوکننده ها استفاده کنید:

ترنج و اسطوخودوس
لیمو و مریم گلی
گل بابونه، نارنجی و چوب صندل
زنجبیل و نعناع
چوب سدر و درخت چای
رز، اسطوخودوس و مریم گلی
اکالیپتوس و لیمو
ترنج، زنجبیل و چوب سدر
نارنج و رزماری

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

6. دارچین و پرتقال:

 برای اینکه فضای منزلتان همیشه خوشبو باشد ،می توانید ترکیبی از روغن دارچین روغن پرتقال و آب بسازید، سپس این محلول را در هوا اسپری کنید.

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

7. خوشبوکننده کریسمس:

با ساخت این محلول حال و هوای کریسمس را به خانه های خود بیاورید. برای تهیه این خوشبوکننده کرانبری(میوه ای مانند زغال اخته) به همراه روغن پرتقال، روغن دارچین، وانیل، جوز هندی  و رزماری را به قابلمه ای که بیش از نصف آن از آب پر شده اضافه کنید، سپس بگذارید بجوشد. در انتها میتوانید محلول را درون شیشه مربا بریزید و استفاده کنید.

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

8. خودتان محلول خوشبوکننده ها نی عطر افشان (reed diffuser) را بسازید:

در صورت تمام شدن محلول نی عطر افشان، لازم نیست چوب و ظرف مخصوص آن را دوباره تهیه کنید، کافیست روغن عطر را که در اسانس های مختلف موجود است ،خودتان با مواد طبیعی بسازید.

8 راهکار طبیعی برای خوشبو کردن فضای منزل

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: bhg و تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .