ساختمان بازتاب‌دهنده؛ یک یادآوری تاریخی برای سال 2020

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۱ / ۱۱ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۶۸۶ ، بازدید:۱۴۵۶

ساختمان بازتاب‌دهنده انعکاس‌دهنده توپوگرافی واقعی شهری اروپایی است.

 

ساختمان بازتاب‌دهنده؛ یک یادآوری تاریخی برای سال 2020

 

استودیو معماری" MVRDV" طرح خود برای یک ساختمان اداری چند منظوره که قرار است در جنوب آلمان در شهر "اسلینگن" ساخته شود منتشر کرد. کانسپت این بنا بازتاب‌دهندگی است در مرکز خود یک وُید (فضای میان تهی) دارد. نمای تعاملی این پروژه با الهام از سنگ‌های کریستالی طراحی شده و توپوگرافی شهر اسلینگن را بازسازی کرده که حامل پیامی درمورد تاریخ و مردم این شهر است.

حجم این بنا انعکاس‌دهنده توپوگرافی واقعی شهر است و یک مسیر گذر برای عموم از مرکز خود فراهم کند. در طبقه همکف آسانسورها به میدان عمومی شهری باز می شوند که شهر را به بنا ارتباط داده و یک مکان تفریحی عمومی شامل کافه، رستوران و یک فضای گردهمایی به وجود آورده است. در عین حال در طبقات فوقانی، ادارات به صورت فضاهای نورانی، جذاب و انعطاف‌پذیر خود را به نمایش می‌گذارند.

 بر روی شیشه‌های مشجر نما، کدهای QR نقش بسته است تا اطلاعاتی در مورد مردم، تاریخ و منظر شهر Esslingen، برای بازدیدکنندگان فراهم کند. این کدهای QR در نهایت یک نمای پیکسل پیکسل شده را به وجود می آورند که برای عموم از طریق پلکان و تراس ها در دسترس است. استفاده از شیشه های مشجر به علاوه از دریافت گرمای زیاد جلوگیری کرده و درعین حال به عنوان سلول های فتوولتاییکی گرما را جذب کرده وانرژی تولید می کنند.

عملیات ساخت و ساز این بنا قراراست در سال 2020 آغاز شود.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .