سومین کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری و طراحی شهری برگزار می‌شود

مجموعه: رویدادها ، گردآوری لقمان کسمایی ، تاریخ انتشار: ۲۳ / ۱۲ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۷۲۰ ، بازدید:۱۴۷۱
گردآوری مقاله

سومین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی عمران، معماری و طراحی شهری با همت موسسه آموزش عالی میعاد و همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود.

 

سومین کنفرانس بین‌المللی عمران، معماری و طراحی شهری برگزار می‌شود

 

سومین کنفرانس بین‌المللی و چهارمین کنفرانس ملی عمران، معماری و طراحی شهری با محوریت مهندسی معماری و توسعه پایدار در زیر شاخه‌های: معماری پایدار، نقش معماری در دستیابی به ساخت و ساز پایدار، معماری و هویت شهری، انرژی‌های نو در معماری، نمودهای معماری و شهرسازی سنتی و اسلامی در منطقه، سبک شناسی معماری، روش‌ها و فناوری‌های نو در معماری، تأثیر اقلیم بر معماری بومی و پایدار، الگوهای معماری بومی، گرافیک شهری و معماری خیابانی، تأثیر مصالح بوم آورد بر معماری پایدار،

مفهوم شناسی معماری و شهرسازی معاصر، معماری پایدار و ساختمان‌های هوشمند، معماری ، تغییر اقلیم و چگونگی مصرف انرژی، تأثیر تحولات تکنولوژیکی در معماری ، برنامه‌ریزی انرژی در طرح‌های معماری با نگاه به معماری پایدار، معماری منظر، بوم‌شناسی و زیبایی‌شناسی در معماری برگزار می‌شود.

همچنین در بخش دیگری از این کنفرانس موضوع مهندسی شهرسازی و توسعه شهری پایدار با زیر شاخه‌های: شهرسازی نوین و توسعه پایدار، بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی (چالش‌ها و راهکارها)، بلایای طبیعی و اثرات آن بر توسعه پایدار شهرها،  الگوها و شاخص‌های توسعه شهری پایدار، سیاست‌های ملی و منطقه‌ای و توسعه شهری پایدار، جغرافیا و توسعه پایدار شهری و روستایی ، ناپایداری شهر و عوامل مؤثر، تجارب توسعه شهری پایدار در جهان و ایران، شناخت موانع و محدودیت‌ها و شاخص‌های توسعه شهری پایدار، حکمروایی شایسته و مشارکت مردمی در توسعه شهری پایدار، کاربرد فن‌آوری‌های نوین در توسعه شهری،توسعه صنعت گردشگری در جهت توسعه پایدار شهری، شهرهای جدید و توسعه پایدار شهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 منظر شهری پایدار و توسعه با زیر شاخه‌های: تعاریف، مفاهیم و مبانی نظری منظر شهری، پایداری و منظر شهری، برنامه‌ریزی و مدیریت منظر شهری، عناصر سازنده سیما و منظر شهری، آسیب‌شناسی منظر شهری، تجارب داخلی و خارجی در زمینه منظر شهری، منظر شهرهای اسلامی و شهرهای ایران، منظر شهری، مسائل اجتماعی و خاطرات جمعی، نمادها، نشانه‌ها، هنرهای تجسمی و منظر شهری، منظر طبیعی شهر و شهرهای سنتی و جدید، منظر شهری بافت‌های فرسوده و تاریخی، منظر شهری بافت‌های نوساز و ضوابط و دستورالعمل‌های منظر و نماهای شهری مورد تحلیل قرار می‌گیرد.

در بخش  مرمت بافت‌ها و آثار تاریخی نیز موضوعاتی چون بافت‌های تاریخی، بهسازی آثار تاریخی، نوسازی شهری و بازسازی بافت تاریخی بررسی می‌شود.

 

 موضوع برنامه‌ریزی، مدیریت و طراحی شهری نیز با مباحثی چون: مدیریت پروژه‌های شهری، برنامه‌ریزی منطقه‌ای و شهری، حقوق شهری، مدیریت شهری، برنامه‌ریزی کالبدی شهری، طراحی شهری،کاربرد فن‌آوری‌های نوین در توسعه شهری، مشارکت در امور شهری، مدیریت بحران، گردشگری شهری، بهسازی و نوسازی شهری، نماهای شهری و تأثیر تکنولوژی‌های جدید ساخت در بافت‌های شهری مورد توجه قرار خواهد گرفت.

همچنین در بخش مهندسی سازه، زلزله و بهسازی لرزه‌ای نیز مباحثی چون: مهندسی منابع آب، سازه‌های هیدرولیکی و دریایی، سازه‌های زیرزمینی، دینامیک سازه و مقاوم‌سازی لرزه‌ای، مهندسی ارزش، هماهنگی شکلی سازه و معماری، توسعه شهری و به کارگیری مصالح بومی و نوین در سازه‌ها، سازه‌های غیرساختمانی و صنعتی، بهسازی سیستم شریان‌های حیاتی، بناها و پل‌ها، عیب‌یابی لرزه‌ای سازه‌ها و روش‌های بهسازی و مقاوم‎سازی سازه‎ها، کاربرد فناوری‌های نوین (جداگر های لرزه‌ای، میراگرها و …) در بهسازی لرزه‌ای سازه‌ها، مقاوم‌سازی و بهسازی ساختارهای شهری، ایمنی سازه در معادن زیرزمینی، تحلیل و نوآوری در طراحی سازه‌های بتنی و فولادی، مقاوم‌سازی سازه‌ها در برابر آتش و بیان رویکردهای معماری و اثر زلزله بر سازه‌های فضا کار، سازه‌های بنایی و سازه‌های ویژه بررسی می‌شود.

در بخش فرهنگ، جامعه شناسی و روانشناسی شهری نیز مباحثی چون: تعامل فرهنگی و کالبد شهری، شهروند و حقوق شهروندی، روانشناسی محیطی، فرهنگ شهرنشینی و تعامل در فضای شهری، فرهنگ‌های بومی و شهر، فرهنگ و جغرافیای شهری، فرهنگ و توسعه شهری، پایداری اجتماعی-فرهنگی در شهر، فرهنگ و حمل‌ونقل شهری،  مدیریت و فرهنگ شهری، فرهنگ، هویت و منظر شهری، تبلور فرهنگ در منظر و سیمای شهری و نقش نهادینگی فرهنگی در شهرسازی بررسی می‌شود.

همچنین در این کنفرانس موضوعاتی چون مهندسی عمران و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک، حمل و نقل و زیرساخت‌های شهری، مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری، مدیریت ریسک و بحران و راه کارهای ایجاد مدیریت جامع بحران و  مدیریت جهانگردی و توسعه پایدار شهری نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان به ارسال مقالات می‌توانند تا 10 خردادماه سال 97 آثار خود را به نشانی دبیرخانه واقع در تبریز، خیابان امام خمینی، خیابان شهید رضا نژاد، جنب اورژانس تبریز، ساختمان مهندسان ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، این کنفرانس،  ۱۴ الی ۱۶ شهریورماه ۹۷ در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .