سیر تکامل تاریخی صندلی،تختخواب و مبلمان را مشاهده کنید.

مجموعه: دیزاین ، تاریخ انتشار: ۲۱ / ۰۶ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۸۹۳ ، بازدید:۳۱۸۷

شواهد نشان  می دهد که از مبلمان ،در زمانهای دور و حتی دوره نوسنگی استفاده می شده و زندگی روزمره بدون آن غیرممکن بوده است.بنابراین این سوال پیش می آید که مبلمان چگونه در طول تاریخ تکامل یافته و تغییر نموده است؟ از مبلمان های لوکس و منحصربفرد مصر باستان گرفته تا طراحی های ساده و کاربردی سبک باهاوس...

این تصاویر متحرک که توسط Angie's List تهیه شده در یک سفر جذاب و کوتاه، شما را با سیر تاریخی تکامل مبلمان آشنا می کند...

 

سیر تکامل تاریخی صندلی،تختخواب و مبلمان را مشاهده کنید.

 

1.صندلی :

آنطور که هم اکنون می دانیم،مبلمان در مصرباستان یک کالای کمیاب بود.اغلب افراد عادی از سبدهای بافته شده برای نگهداری وسایل خود استفاده می‌کردند و بر روی تشک و پتو می‌نشستند.مبلمان، یک کالای لوکس بود که فقط خاص ثروتمندان و افراد دارای قدرت بود.بین سالهای 1919 تا 1933،جنبش باهاوس برای همیشه روند طراحی مبلمان را تغییر داد.خطوط صافی که در مبلمان های امروز شاهد آن هستیم،برای اولین بار توسط یک استودیو طراحی آلمانی با نفوذ ،ایجاد شد.جنبش باهاوس احساسات غیرضروری را حذف کرده و به جای آن بر عملکرد،رنگهای طبیعی و اشکال ساده هندسی تاکید داشت.

سیر تکامل صندلی در طول تاریخ

 

 

2.میزنهارخوری:

در اوایل قرن 18 در پاریس،نخبگان ثروتمند اجتماعی در حال رد کردن اصول طراحی سبک باروک بودند و مبلمانهایی به سبک روکو با تزئینات فراوان،رنگهای روشن و خطوط سیال مورد پسند قرار گرفتند.

در انتهای دیگر این طیف،طرفداران سبک مینیمالیسم قرار داشتند که سبک پرزرق و برق گذشته را رد می کردند.مینیمالیست ها به استفاده از چند متریال محدود و خطوط واضح و روشن تاکید داشتند.مینیمالیسم از صحنه هنر نیویورک در دهه ۱۹۶۰ رشد کرد. چه در مبلمان و چه در محصولات خانه، در مینیمالیسم، کم‌تر،بیشتر است.

سیر تکامل میز نهارخوری

 

 

3.مبل دونفره:

یونانیان باستان در زمینه صنعت مبلمان،کار زیادی انجام نداده اند اما آنچه را که انجام داده اند،با دقت فراوان ساخته اند.یک مبل یونانی که  Kline نامیده می شود ،جز اولین مبلمانهایی بوده که برای استراحت در حین غذا خوردن مورد استفاده قرار می گرفته است.

در قرون وسطی،عملکرد همراه با ظرافت و سادگی ارزشمند بود.مبلمان در این دوره معمولا ترکیبی از دو متریال بود،پارچه ای رنگی همراه با چوبی باشکوه.مبلمان این سبک به صورت انبوه تولید شده و برای مقرون‌به‌صرفه بودن در خانه‌ها طراحی شده‌ بود، که سبب محبوبیت این سبک گردید.

سیر تکامل تاریخی صندلی،تختخواب و مبلمان را مشاهده کنید.

 

 

4.میز  :

مبلمان دوره قرون وسط،با منبت کاریهای چوبی و دقت فراوان به جزئیات به راحتی قابل تشخیص است.در این دوره،خطوط منحنی یا مدور زیادی نخواهید دید و بیشتر تاکید براشکال مربع و مستطیل است.

در مقابل، طراحی ارگانیک ،بر اشکال مدور و طبیعی تاکید دارد. این جنبش طراحی، توسط فرانک لوید رایت، معمار و طراح داخلی آمریکایی،که به ایجاد هماهنگی بین مردم و طبیعت اعتقاد داشت،شکل گرفت. طراحی ارگانیک،تماما درباره استفاده از مواد طبیعی و تعادل کامل بین انسان و جهان طبیعی است.

سیر تکامل تاریخی صندلی،تختخواب و مبلمان را مشاهده کنید.

 

 

5.تختخواب :

مبلمان در سبک رنسانس،به شدت تحت تاثیر آثار باستانی کلاسیک گذشته قرار دارد.در پایان قرن پانزدهم، تجارت، ثروت هنگفتی به ایتالیا آورد و طبقه متوسط رو به رشد ،نیاز به مبلمان با کیفیت عالی داشت.در طول سالهای 1920 تا 1930 طراحی به سبک آرت دکو با تمام پیچیدگیها و تجملاتش،زندگی مدرن را جشن گرفت.متریالهای جدیدی همچون کروم ،بشقابهای شیشه ای ترکیب شده با عاج ،چوب ماهون با پوشش لاکی تیره رنگ و... سبب ایجاد مبلمان و معماری کلاسیک گردید.

سیر تکامل تاریخی صندلی،تختخواب و مبلمان را مشاهده کنید.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: archdaily

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .