ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء، که هیچ وقت خشک نمی شوند.

مجموعه: تکنولوژی ، تاریخ انتشار: ۱۴ / ۰۷ / ۱۳۹۷ ، شناسه: ۲۹۱۷ ، بازدید:۴۶۶۵

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء (وکیوم شده) که به شما اطمینان می دهند هیچ وقت خشک نمی شوند.

 

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء که هیچ وقت خشک نمی شوند.

 

من همیشه خاطره دوران مدرسه را به یاد می­ آروم که NASA با مشکلی روبرو شد که در آن فضانوردان ،به دلیل عدم وجود جاذبه ،قادر به استفاده از خودکارهای معمولی در فضا نبودند. آنها زمان و هزینه­ های فراوانی را به منظور تولید خودکارهای مخصوص فضانوردی انجام دادند، این خودکارها شامل محفظه جوهر تحت فشار بود که قادر به نوشتن در هر شرایطی حتی در غیاب جاذبه نیز بود. این تکنولوژی منجر به توسعه خودکارهای ژله­ ای شد که امروزه به صورت متداول مورد استفاده قرار می گیرد. می ­توان بین این مورد و آخرین پیشرفت­ های صورت گرفته در صنعت خودکار که خودکارهای بدون هوا هستند پیوندی ایجاد کرد.

 

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء که هیچ وقت خشک نمی شوند.

 

من همیشه نسبت به خراب شدن و از بین رفتن قلم­ های طراحی پیش از تمام شدن آنها به دلیل اینکه یک نفر فراموش می ­کند که درپوش آن را قرار دهد و یا حتی در اثر خشک شدن جوهر قلم ناراحت می­شوم. این شرایط واقعاً منجر به ناراحتی می­شود چرا که نمی ­توانید به طور موثر از این قلم ­ها استفاده کنید. خودکار­های بدون هوا نوعی از قلم­ های طراحی می ­باشند. برخلاف خودکارهای معمولی که نیاز به قرار دادن درپوش دارند، خودکار­های بدون هوا از مکانیسم ­های ضربه­ ای که در نوک خودکار قرار گرفته است استفاده می­ کند. به منظور جلوگیری از خشک شدن، این قلم از تکنولوژی لوله­ های وکیوم شده استفاده می­کند که امکان پر شدن مجدد در داخل خودکار را بدون اجازه دادن برای گردش هوا در داخل محفظه جوهر خودکار را فراهم می­کند و در نتیجه از خشک شدن جوهر جلوگیری می­کند.

 

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء که هیچ وقت خشک نمی شوند.

 

قلم­ های بدون هوا به دلایل مختلفی به عنوان یک نوآوری ضروری به حساب می ­آید. در کنار توانایی برای نگه داشتن خودکار و جلوگیری از خشک شدن، این قلم ­ها دردسرهای مرتبط با قلم ­های طراحی قبلی را ندارد. درپوش به عنوان یکی از مشکلات مرتبط با خودکارهای طراحی می ­باشد. چرا که امکان شل شدن، افتادن و فراموش کردن گذاشتن آن وجود دارد و منجر به ایجاد یک فضای وکیوم شده برای جلوگیری از نفوذ هوا نمی ­شوند، چرا که بر اساس قانون، سر خودکارها باید دارای سوراخ باشند تا در صورت بلع منجر به بسته شدن مسیرهای هوایی نشود. در نتیجه، قلم­ های در طراحی در عرض چندماه استفاده خشک می ­شود. مکانیسم ضربه برای فعال شدن در خودکارهای بدون هوا، نیاز به پوشش­ های خارجی قلم را از بین می ­برد و منجر به برگشت نوک به داخل محفظه عاری از هوا شده و از نشت تصادفی جوهر نیز جلوگیری می­ کند.

 

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء که هیچ وقت خشک نمی شوند.

 

قلم­ های بدون هوا در رنگ­ های مختلف و نیز اندازه نوک مختلف در دسترس می ­باشد. برای طراحی و یا رنگ ­آمیزی معمولی، قلم ­هایی با نوک mm1 به عنوان ماژیک های طراحی معمول شناخته می ­شوند در حالی که قلم ­ها با نوک mm7/0 میزان رطوبت بیشتری دارند. قلم ­های عاری از هوا عمر بیشتری نسبت به قلم ­های طراحی معمول دارند که دلیل آن تکنولوژی عدم ورود هوا می ­باشد. شاید مدل­ های جدید این قلم­ ها امکان پرکردن جوهر را نیز داشته باشند که در این صورت دیگر دور انداخته نخواهند شد.

خودکارهای بدون هوا، دارای درپوش سیلیکونی کشویی می ­باشند که از جریان هوا به داخل خودکار جلوگیری می­ کند و در نتیجه جوهر هیچ وقت خشک نمی ­شود. این درپوش مخصوص که بر روی خودکار نصب شده است، منجر به ایجاد یک فضای خلاء کوچک می ­شود در حالی که جوهر بر پایه آب به صورت مایع در جریان باقی می ­ماند. قلم ­­های بدون هوا ابزار مناسب برای هر فرد خلاق می ­باشد.

 

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء که هیچ وقت خشک نمی شوند.

 

ماژیک با جوهری پر می ­شود که می­ تواند بر پایه روغن و یا آب باشد. به طور معمول، در صورتی که ماژیک را بدون درپوش قرار دهید، مایع تبخیر شده و تنها رنگدانه­های خشک باقی می­ ماند که قابل استفاده نمی ­باشد. برای پیشگیری از این وضعیت، درپوش برای جلوگیری از فرایند تبخیر مورد استفاده قرار می­ گیرد ولی نیاز است که در هر بار استفاده این درپوش جدا و سپس در جای خود قرار گرفته شود.تکرار مداوم این فرایند می ­تواند خسته کننده باشد. همچنین درپوش می ­تواند به راحتی گم شود. در صورتی که ماژیک برای چند ساعت بدون درپوش قرار بگیرد، خشک شده و قابل استفاده نمی­ باشد.

قلم­ های بدون هوا از تکنولوژی لوله ­های وکیوم شده استفاده می­ کنند که از خشک شدن جوهر خودکارها، ماژیک ها و خودنویس ­ها جلوگیری می­ کند. این فرایند و تکنولوژی می ­تواند با ایجاد یک فضای خلاء که جوهر بر پایه آب می ­تواند در وضعیت مایع و سیال قرار بگیرند، تشکیل شود.

 

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء که هیچ وقت خشک نمی شوند.

ماژیک های طراحی مبتنی بر فناوری خلاء که هیچ وقت خشک نمی شوند.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: تحریریه ستاوین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (آکادمی رابین)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .