برگزاری کارگاه ساختمان داستان در پلتفرم 28 , مروری بر داستان ساختمان از طرح تا اجرا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۳۰ / ۰۵ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۱۸۱ ، بازدید:۱۰۴۰

کارگاه ساختمانِ داستان؛ داستانِ ساختمان با حضور روژیا فروهر و امیرحسین خورشیدفر برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس معماری هنرآنلاین , این کارگاه از مجموعه کارگاه‌هایی است که پیرامون روش‌های تحقیقى در معمارى اجرا می‌شود. در این کارگاه به دنبال رد پاى معمارى در ادبیات مدرن ایران هستیم.

روژیا فروهر در توصیف این کارگاه گفت: معماری و ادبیات به مثابه دو موجودیت همزادند و ضرورتاً در یکدیگر اثرگذار. محیط، نقشی همپای شخصیت و کنش را در داستان بر دوش دارد. ادبیات چگونه معماری را به یک ماده ادبی تبدیل می‌کند. در این فعل‌وانفعال چه چیزهایی از دست می‌رود و چه چیزی ایجاد می‌شود؟ این پرسش‌ها، کرد و کار و تاریخِ دستگاه بازنمایی ادبی به‌صورت عملی و قرائت تحلیلی آثار ادبی و نوشتن متن‌های توصیفی، نقطه شروع کار ما خواهد بود و پروژه‌ها با رجوع و تمرکز بر فضاهای داخلی قصه‌های کوتاه ایرانی شکل خواهند گرفت. حیطه کار ما، نقطه التقای ادبیات و معماری؛ یعنی مفهوم "فضا " است. جملات چگونه فضا را نقش می‌کنند؟ سازوکاری که کلمه‌ها را مثل تار وپود به متن مبدل می‌کند، چگونه ساختار سه بعدی "فضا " را محقق می‌کند؟ فضایی که متن می‌گشاید چگونه فضایی ‌است؟ فضا و متنی که وصفش می‌کند چه رابطه‌ای باهم دارند؟ آیا این فضاست که متن را می‌سازد یا متن ا‌ست که فضا را می‌سازد؟ فضا چگونه دریافت می‌شود؟ حواس و بدن ما فضا را فهم می‌کنند یا ذهن ما؟

این کارگاه طی ۱۶ جلسه از ۱۴ شهریور تا ۱۶ آبان ۱۳۹۸ هر پنجشنبه و از ساعت ۱۴ الی ۱۷ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به ثبت‌نام می‌توانند از ساعت 14 الی 20 با شماره تلفن ۰۰۹۸۹۳۵۶۰۴۰۰۵۵ و یا ایمیل 28@platplusforms.com تماس حاصل کنند.

این کارگاه در گالری پلتفرم 28 واقع در میدان هفت‌تیر، خیابان مفتح جنوبى، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور‌بور، خیابان خاقانى، نبش بن‌بست روشن‌منش، پلاک 28 برگزار می‌شود.

 

برگزاری کارگاه ساختمان داستان در پلتفرم 28 , مروری بر داستان ساختمان از طرح تا اجرا , برگزاری کارگاه ساختمان , داستان , پلتفرم 28 , داستان ساختمان , طرح تا اجرا , platplusforms , گالری پلتفرم 28 , فضا , روژیا فروهر , معماری و ادبیات , رد پاى معمارى , ادبیات مدرن

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: http://www.honaronline.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .