طنین زیبایی ایران در گوگنهایم بیلبائو

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۸ / ۰۷ / ۱۳۹۸ ، شناسه: ۳۲۹۳ ، بازدید:۹۴۱

طنین زیبایی ایران در گوگنهایم بیلبائو

حسین فرمانی : معماران رویاپردازان امروزند

جایزه معماری AMP با حضور ۳۰۰ معمار شناخته شده و اهدای جایزه برتر به پریسا منوچهری کاشانی، معمار ایرانی در گوگنهایم بیلبائو برگزار شد. به گزارش هنرآنلاین، پریسا منوچهری به جهت پروژه مرمت خانه تاریخی‌ سعادت در کاشان موفق به کسب جایزه بین‌المللی Architecture MasterPrize شد که از سال ۲۰۰۷ توسط گروه فرمانی تأسیس شد. در این مراسم که شامگاه چهاردهم اکتبر برپا شد از شش پروژه طراحی و معماری تقدیر شد و برای نخستین بار به دو مصالح معماری نیز جایزه اهدا شد.

در این مراسم حسین فرمانی رئیس جایزه AMP و مدیر گروه فرمانی در سخنانی گفت:" مایه مباهات و افتخار است که امشب در مکان هنری باشکوه گوگنهایم آیین تقدیر از برگزیدگان معماری ۲۰۱۹ را برگزار می‌کنیم و در جمعمان بسیاری از معماران و طراحان برجسته دنیا حضور دارند. او افزود: جایزه AMP برای معرفی بهترین نوآوری، ابتکار و خلاقیت در معماری تأسیس شده است. این موسسه با هدف شناسایی الهام‌بخش‌ترین پروژه‌های معماری، شرکت‌ها و محصولات از سراسر جهان فعالیت می‌کند زیرا می‌اندیشد معماری زیبا و طراحی درست لازمه یک زندگی خوب است.

فرمانی تاکید کرد: امروز معماری و طراحی پایه و اساس یک جامعه مدرن و پیشرفته است. در عین حال، پیشرفت تکنولوژی چالش‌های جدید برای جامعه مدرن و از جمله معماری پدید آورده است، اما معماران صاحب اندیشه می‌دانند باید زمینه توسعه جدید و راه‌حل‌های تازه برای رفع آن‌ها بیابند. واقعیت این است در انبوه مشکلات و نیازهای در حال تغییر ، دنیای مدرن، فرصت نامحدودی برای رویاپردازان به وجود می‌آورد که دنیا را آن‌طور که می‌خواهند ببینند و معماران در این عرصه طلایه‌داری می‌کنند.

 

جایزه , Architecture MasterPrize , جایزه بین‌المللی , طنین زیبایی ایران در گوگنهایم بیلبائو , طنین زیبایی ایران , گوگنهایم بیلبائو , جوایز بین‌المللی طراحی (IDA) , رقابت خلاق بین‌المللی لندن , Architecture MasterPrize , حسین فرمانی , جایزه AMP , جایزه معماری AMP , پریسا منوچهری کاشانی ، معمار ایرانی

 

او خاطرنشان کرد: امشب ما برای معماران و طراحانی مراسم تقدیر برگزار می‌کنیم که پیشگام و پیشرو هستند. آن‌ها فرصت‌ها، امکانات، یافتن راه‌حل‌ها و ایده‌های جدید به زندگی را می‌بینند. آن‌ها با هر مفهوم و دستاورد پیشگامانه، آینده‌ای بهتر را طراحی می‌کنند و توجه خود را بر دورنمای اجتماعی و شهری زمان ما می‌گذارند.مایلم به همه کسانی که در اینجا مایه افتخار هستند تبریک بگویم، به خاطر کارهای برجسته آن‌ها که نه تنها زندگی‌ها را در حال حاضر تغییر و بهبود می‌بخشند، بلکه الهام‌بخش نسل‌های آینده معماران و طراحان آینده خواهند بود.

فرمانی گزارش داد: از میان بسیاری از شرکت‌کنندگان، فقط ۱۵۰ نفر از معماران، طراحان، و شرکت‌ها از سراسر جهان به بخش پایانی و داوری نهایی راه یافتند که در این مراسم حضور دارند، اما ما متاسفانه تنها چند برنده برتر خواهیم داشت، اما شما همه برنده هستید زیرا دنیا را با کارهای زیبایتان زیباتر کرده‌اید.

گفتنی است بنا به رسم جایزه بین‌المللی Architecture MasterPrize برندگان در طول سال آینده از تبلیغات گسترده‌ای برخوردار می‌شوند و  طرح‌هایشان در گستره جهانی برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود. همچنین طرح‌های برتر در کتاب معماری AMP که در سطح جهان توزیع می‌شود منتشر خواهد شد.

گروه فرمانی که در سال ۱۹۸۵ تأسیس‌شده است سازمان جوایز بین‌المللی طراحی (IDA)، جایزه عکاسی بین‌المللی، جایزه de de la Photographie در پاریس، رقابت خلاق بین‌المللی لندن، و جایزه سالانه Lucie برای عکاسی که از معتبرترین جوایز عکاسی جهان ارزیابی می‌شود را برگزار می‌کند.

 

جایزه , Architecture MasterPrize , جایزه بین‌المللی , طنین زیبایی ایران در گوگنهایم بیلبائو , طنین زیبایی ایران , گوگنهایم بیلبائو , جوایز بین‌المللی طراحی (IDA) , رقابت خلاق بین‌المللی لندن , Architecture MasterPrize , حسین فرمانی , جایزه AMP , جایزه معماری AMP , پریسا منوچهری کاشانی ، معمار ایرانی

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: honaronline.ir

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .