در این پست با شبکه هنر و معماری ستاوین همراه باشید تا نگاهی به ساختمان اداری Runxuan Textile Office ، اثر استودیو طراحی Masanori ، چین داشته باشیم ... این پروژه در ژانگچا واقع شده است که یک شهر مشهور پارچه ای در فوشان چین است. بیشتر روستاهای اینجا دارای کارگاه های نساجی هستند . کارفرما که مسولیت طراحی این فضای کار را به استودیو طراحی Masanori سپرده , امیدوار است تا دفتر جدید بتواند به ارتقاء نام تجاری و رقابت پذیری آن در بازار کمک کند. فضا طبقه اول یک ملک را اشغال می کند. نمای کل ساختمان برای نام تجاری موجود است ، اما مالک ملک ملزم کرده است که در بازسازی نما باید از تهویه طبقه دوم اطمینان حاصل شود .
درهم آمیختن خطوط مستقیم و منحنی ها
پایین خط منحنی ساختمان به طور ضمنی انعطاف پذیری پارچه را بیان می کند. منحنی نمای جلو با آرم برند سازگار است و بدین ترتیب یک برجسته بصری ایجاد می کند و بازدیدکنندگان را در نگاه اول تحت تأثیر قرار می دهد. در قسمت بیرونی و داخلی ، رنگ سفید است. پنجره بزرگی ، نمای داخلی خالص را نشان می دهد ، که دارای ساختار لایه بندی فضایی است.
میله های آلومینیومی سفید از بالای نمای تا سقف طبقه اول امتداد دارند. به نظر می رسد ردیف های متراکم و منظمی از نخ روی دستگاه های بافندگی ، این خطوط آراسته کل ساختمان را می پوشاند. انتهای پایین میله های آلومینیومی خارجی یک منحنی موج دار را تشکیل می دهد که با فرم منحنی سقف داخلی پژواک می گیرد. به این ترتیب ، میله های آلومینیوم سطح بالای نمای ساختمان و سقف را در یک کل ادغام می کنند. این طرح مستقیماً پنبه و نخ را تفسیر می کند ، در حالی که تصاویر پارچه به روشی نسبتاً خوب ، بیان می شود. طراحان با استفاده از زبانهای معماری ، عناصر پارچه ای را به صورت نما و فضای داخلی اعمال کردند و از این رو جلوه های بصری سه بعدی را تولید کردند و به وحدت فضای داخلی و خارجی پی بردند.
تن سفید که از نما به داخل داخلی کشیده می شود ، به یک برجسته بصری تبدیل می شود. علاوه بر این ، سقف موج دار یک حس معماری قوی به فضا می بخشد. جزئیات دقیق ، ارتباط بین سقف و دیوارها ، ستون ها و بازی نور و سایه ها ، تغییرات مختلفی را در فضا ایجاد می کند. مبلمان اداری سفید مینیمالیستی با کف و سقف مخلوط می شوند ، و گیاهان سبز و صندلی های سیاه و سفید در سراسر فضا تکمیل می شوند. چیدمان عملکردی واضح است که باعث ایجاد حس نظم در فضای آزاد رنگ سفید می شود.
از ساختار آلومینیوم نیز در فضای داخلی استفاده می شود و سقف سه بعدی موج دار را شکل می دهد ، که به مردم احساس قوی از جو طبیعی و نشاط می بخشد. چنین طرحی باعث ایجاد علاقه در داخل می شود و به افراد کمک می کند تا هنگام کار حالت را تنظیم کنند. به نظر می رسد در این فضا یکی در زیر دستگاه بافندگی ایستاده است. "نخ ها" با نور آمیخته شده اند و چنین رنگ های سیاه و سفید صحنه های هنری را از زوایای مختلف تشکیل می دهند.
برای برآوردن نیازهای مشتری ، طراحان معنای تجاری را در فضای کار ادغام کردند. علاوه بر این ، آنها با بهینه سازی طرح بندی عملکرد داخلی و حل مشکلات روشنایی و تهویه آن ، با هوشمندی یک دفتر بهداشتی و راحت تر ایجاد کردند که از ویژگی های دیگر این پروژه شد. یک اتاق پذیرایی و دو دفتر مستقل در قسمت سمت چپ داخل ورودی جانمایی شده بودند. مشکل اصلی کمبود نور طبیعی و تهویه بود. برای مقابله با آن ، طراحان یک گذرگاه جداگانه در کنار سه اتاق ایجاد کردند و از طریق یک سقف کشسان یک "نورگیر" ساختند که به نظر می رسد نور طبیعی را وارد می کند. همانطور که گذرگاه سه اتاق را به هم متصل می کند ، درب اتاق پذیرایی باز می شود ، باد می تواند به طور مستقیم به دو اتاق اداری وارد شود.
تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین میباشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .
دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .
ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)