جایزه انجمن معماری جهانی برای طراحی داخلی موزه دفینه ، طرحی بر اساس مقابله با همه‌گیری کرونا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۹ / ۰۷ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۰۴۴ ، بازدید:۹۷۴

جایزه انجمن معماری جهانی برای طراحی داخلی موزه دفینه

طرحی بر اساس مقابله با همه‌گیری کرونا

طراحی داخلی موزه دفینه تهران، برنده دوره سی ‌و پنجم جایزه انجمن معماری جهانی (World Architecture Community Awards) شد. سرویس معماری هنرآنلاین: در معرفی این پروژه در سایت این رویداد معماری آمده است: ساختمان موزه دفینه اولین ساختمان پیش ساخته در ایران است که نمای آن به صورت یک قطعه قالب‌ریزی شده است و طراحی آن بنا بر اساس فلسفه اهمیت زندگی، احترام به طبیعت و هماهنگی با آن صورت گرفته است.

ساختمان موزه دفینه در سال 1969 توسط کمال کمونه به همراه نظام عامری و هرمزدیار خسروی که نماینده بنیاد معروف فرانک لوید رایت در ایران بود به دستور ناصر کهنیم ساخته شد. هدف از ساخت آن وجود یک سوپرمارکت بزرگ با همان نام "ایران سوپر" در خیابان میرداماد بود که در سال 1980 به موزه نگهداری سکه‌ها و دفینه‌های تاریخی تبدیل شد. اما پس از مدتی به عنوان یک بانک و سرانجام به دلیل مشکلات بسته شد و از نظر ساختاری تقویت شد و در حال حاضر در حال طراحی مجدد فضا است.

 

جایزه انجمن معماری جهانی , طراحی داخلی , موزه دفینه , کرونا , جایزه انجمن معماری جهانی , World Architecture Community Awards , نظام عامری , هرمزدیار خسروی , فرانک لوید رایت , سوپرمارکت , ایران سوپر , موزه , پروژه طراحی داخلی

 

پروژه طراحی داخلی این بنا، پروژه‌ای برای ساخت موزه دفینه تهران یا حتی یک پروژه بازسازی نیست، بلکه پروژه احیای آن است. به گونه‌ای که بتوانیم زندگی شایسته‌ای را که این ساختمان ارزشمند سال‌ها از آن محروم بوده است، بازگردد. این پروژه قصد بازسازی ندارد. هدف این است که حیات دوباره بخشیده و حیات تازه‌ای ببخشد و روح تازه‌ای در بدنه ساختمان دمیده شود."

بر اساس اعلام تیم ارائه‌دهنده؛ این پروژه به اصول معماری سبز، معماری پایدار و توسعه پایدار در طراحی فضا و محیط موزه توجه داشته است. همچنین در این طراحی سعی شده است از مواردی برای جلوگیری از گسترش زنجیره بیماری همراه با فعالیت و حضور دانش آموزان استفاده شود.

این موارد شامل طرح جدید مبلمان، توجه به فاصله اجتماعی، طراحی دستگیره‌ها و دهانه‌ها، نکات و نوآوری‌های مربوط به توالت، سیستم‌های ضد عفونی‌کننده برای کاربران و فضاها است.

اعضای تیم طراحی شامل محسن موسوی(عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران)، محمدحسین رحمتی(دانشجوی کارشناسی ارشد معماری دانشگاه مازندران)، محسن خیرمند پاریزی، سید محمدحسین رحمتی، محمدرضا مقدسی، هانیه لطفی‌پور، فاطمه(پریا) رنجبر زاده اصل، سیده دنا حسینی بوده است.

تیم این پروژه متشکل از:

تیم طراحی: سید محمدحسین رحمتی، محسن خیرمند پاریزی، محمدرضا مقدسی و هانیه لطفی‌پور.

مطالعات نظری و مبانی: محسن خیرمند پاریزی و سمیرا مجیدی.

مدل سازی: سید محمد حسین رحمتی و حسام ترکی.

تفسیر و ارائه: سید محمد حسین رحمتی.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین کد خبر: 153823

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .