انتشار کتاب معماری ۶۸، منظر بین‌المللیِ نوگرایی‌های آموزشی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۵ / ۰۷ / ۱۳۹۹ ، شناسه: ۴۰۴۸ ، بازدید:۶۷۵

کتاب معماری ۶۸: منظر بین‌المللیِ نوگرایی‌های آموزشی ، با مقاله‌ای از یحیی سپهری درباره دانشگاه ملی ایران در ژنو منتشر و عرضه شد. به گزارش هنرآنلاین؛ کتاب معماری ۶۸: منظر بین‌المللیِ نوگرایی‌های آموزشی اثری پژوهشی است که به تاثیر معماری دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی در سطح جهان می‌پردازد. این کتاب با آثار ۲۳ نویسنده از میان متخصصان معماری و آموزش مانند؛ ان دبار، کارولین مانیک، النور مارانز، ژان‌لویی ویولو، یحیی سپهری و ... گردآوری شده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: "بسیاری پرسش‌ها درباره معماری و نحوه آموزش آن در طول دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ بر این رشته تأثیر گذاشته است. از ژاپن تا آمریکا و با نظر بر کشورهای اروپایی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه، گفتمان دانشجویان معماری بیانگر شیوه‌ای تقریباً یکسان در بسیاری قاره‌ها است؛ با گواه بر این مسئله که ورای نقطه انقطاعی که در ماه مه ۱۹۶۸ در پاریس ایجاد شد، نسلی وجود دارد که در طلبِ پرداختن و تجربه معماری به گونه‌ای متفاوت است.

 

انتشار کتاب معماری ۶۸, منظر بین‌المللیِ نوگرایی‌های آموزشی , انتشار , کتاب معماری ۶۸ , منظر بین‌المللیِ نوگرایی‌ , تغییرات آموزش طراحی معماریِ دانشگاه ملی ایران , طراحی معماریِ دانشگاه ملی ایران , یحیی سپهری , متخصصان معماری ,دانشکده معماری ایران

 

مجموعه گروهیِ حاضر که در آن آثار ۲۳ نویسنده از میان برجسته‌ترین متخصصان موضوع گرد هم آمده، برای نخستین بار، منظری بین‌المللی از تاریخ آموزش معماری در طیِ دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ عرضه شده است؛ دوره‌ای با خلاقیت‌های درخشان که تحولاتی دیرپا در رشته و آموزش آن پدید آورد. به رغم آنکه معماری، به طور گسترده، به سمت علوم انسانی و همینطور تجربیات ریاضی و رایانه‌ای گشوده می‌شود، ظهور جایگزین‌های ساختاری در حوزه محیط بوم‌شناسی، محیط، یا جایگاه کاربر امروزه به همان قدر در مرکز توجهات قرار دارد."

در باب سوم از فصل دوم این کتاب مقاله‌ای به قلم یحیی سپهری با عنوان "تغییرات آموزش طراحی معماریِ دانشگاه ملی ایران در دهه ۱۹۶۰» منتشر شده است. در دهه ۱۹۶۰، در ایران نیز هم‌زمان با تغییرات جهانی، تغییراتی اساسی در آموزش معماری رخ داد. این فصل از کتاب، به تغییرات آموزش طراحی معماری در دانشگاه ملی ایران، یکی از دو دانشکده معماری ایران در دهه ۱۹۶۰، می‌پردازد. تحقیق با تکیه بر منابع شفاهی و اسناد مکتوب نشان می‌دهد که تغییرات چگونه و در چه جنبه‌هایی از آموزش طراحی پدید آمد. همچنین ریشه‌های تغییرات را در داخل و خارج ایران جستجو می‌کند و می‌کوشد تا سرنخ‌هایی از علل تغییرات به دست دهد.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین کد خبر: 154016

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .