پاویون کشور آذربایجان در اکسپو 2025

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۲۸ / ۰۷ / ۱۴۰۳ ، شناسه: ۵۱۵۶

هفت طاق یادمانی به شعر آذربایجانی کانسپت اصلی پاویون کشورآذربایجان در اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا ژاپن:

 

پاویون کشور آذربایجان در اکسپو 2025

 

مطابق با زیرموضوع "ارتباط زندگی‌ها" در اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا، پاویون آذربایجان به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهد که در مورد چگونگی تبادل فرهنگی جهانی که می‌تواند راهی برای آینده‌ای پایدار باشد، تأمل کنند. استودیوی سوئیسی Bellprat Partner با همکاری تیم E،طراحی این پاویون را به‌عنوان گذرگاهی متشکل از طاق‌های عظیم و سوراخ‌دار که به یک حجم فلزی در انتها ختم می‌شود، بر عهده دارد.

این پاویون با عنوان "هفت پل برای پایداری" به اشعار برجسته آذربایجان، به‌ویژه داستان افسانه‌ای "هفت پیکر" اشاره دارد. هر لایه از طراحی، یک فصل از روایت فرهنگی آذربایجان را بازنمایی می‌کند و این سفر، بازدیدکنندگان را با میراث این کشور و ابتکارات پایداری آینده‌نگر آن آشنا می‌سازد.

Bellprat Partner و ELEVEN با ایجاد دنباله‌ای از طاق‌ها، عناصر مختلف فرهنگ را به‌طور جداگانه نشان می‌دهند و در مجموع این طاق‌ها به‌صورت استعاری، پل‌های اتصال بین فرهنگ‌ها را شکل می‌دهند. علاوه بر این طاق‌های عظیم و طراحی فضایی فراگیر، معماران از فناوری‌ها و نمایش‌های حسی در فضای نمایشگاهی استفاده خواهند کرد تا مفهوم روایی پاویون را تقویت کنند. نمایش‌های تعاملی و پروژه‌های دیجیتال داستان "هفت پیکر" را زنده می‌کنند و بازدیدکنندگان را قادر می‌سازند تا با داستان‌های فرهنگی آذربایجان به شکلی چند حسی ارتباط برقرار کنند.

اکسپو ۲۰۲۵ اوساکا که از ۱۳ آوریل تا ۱۳ اکتبر ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد، بر موضوع "طراحی جامعه آینده برای زندگی ما" تمرکز دارد. در جزیره مصنوعی یومه‌شیما در اوساکا، این نمایشگاه از کشورهای مختلف دعوت می‌کند تا به ایده‌های جهانی مرتبط با پایداری، فناوری‌های نوین و طراحی ریشه‌دار در میراث فرهنگی بیندیشند.

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: designboom

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .