گلدان های گیاهی تجزیه‌پذیر ،کاری از Jacob Boyd

مجموعه: پروژه های معماری ، تاریخ انتشار: ۰۱ / ۰۸ / ۱۴۰۳ ، شناسه: ۵۱۹۴

گلدان Bough: گلدان گیاهی تجزیه‌پذیر ساخته شده از خمیر بازیافتی و چسب برنج

طراح صنعتی Jacob Boyd گلدان زیست‌تخریب‌پذیر Bough Pot را معرفی کرده است، که هدف آن ایجاد ارتباط بین کاربران مراکز اجتماعی و ابتکارات کشاورزی شهری است. این گلدان، که با همکاری دانشگاه کارلتون و یک مرکز اجتماعی محلی طراحی شده، از موادی مانند خمیر بازیافتی و چسب برنج ساخته می‌شود و با استفاده از قالب‌های فشاری چاپ سه‌بعدی در همان مراکز تولید می‌گردد. از آنجایی که این گلدان‌ها به طور کامل قابل تجزیه هستند، گیاهان می‌توانند مستقیماً در خاک کاشته شوند، بدون اینکه نیازی به جدا کردن گیاه ازگلدان باشد، که این فرآیند کاشت را ساده‌تر کرده و پسماند را کاهش می‌دهد.

 

ظروف گیاهی تجزیه‌پذیر ساخته شده از خمیر بازیافتی و چسب برنج

 

ظروف گیاهی تجزیه‌پذیر ساخته شده از خمیر بازیافتی و چسب برنج

 

هدف گلدان Bough: ارتباط بین کاربران و مزارع شهری

این گلدان، که توسط جیکوب بوید از ونکوور توسعه یافته، به منظور ایجاد سیستمی طراحی شده که کاربران را به مزارع شهری متصل می‌کند. گلدان‌ها به عنوان هدیه به بازدیدکنندگان مراکز اجتماعی داده می‌شود، که هر کدام دارای یک بذر سبزی است. کاربران گلدان را در خانه مراقبت می‌کنند و در بهار آن را برای کاشت به مزارع شهری بازمی‌گردانند.

این گلدان در دو نسخه با و بدون دسته ارائه می‌شود. نسخه دارای دسته، حمل و نقل بین خانه‌ها و مزارع را آسان‌تر می‌کند. وجود دسته به افزایش قابلیت حمل گلدان کمک می‌کند و ارتباط بین کاربران و شبکه مزارع شهری را تسهیل می‌نماید. طراحی این گلدان همچنین شامل برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی است که امکان قرار گرفتن گلدان‌ها را در کنار هم فراهم می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق چینش‌های خلاقانه به تنظیمات دلخواه خود برسند.

 

ظروف گیاهی تجزیه‌پذیر ساخته شده از خمیر بازیافتی و چسب برنج

 

ظروف گیاهی تجزیه‌پذیر ساخته شده از خمیر بازیافتی و چسب برنج

 

قالب‌های چاپ سه‌بعدی رایگان و قابل استفاده توسط همگان

قالب‌های باز این گلدان‌ها به صورت رایگان در دسترس قرار گرفته‌اند تا باعث تولید و استفاده گسترده‌تر شوند. به این ترتیب، جوامع مختلف می‌توانند به تولید این گلدان‌ها در مقیاس‌های متفاوت پرداخته و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

مشخصات پروژه:

نام: Bough
طراح: Jacob Boyd
همکاری: دانشگاه کارلتون

 

گلدان های گیاهی تجزیه‌پذیر

 

گلدان های گیاهی تجزیه‌پذیر

 

گلدان های گیاهی تجزیه‌پذیر

 

گلدان های گیاهی تجزیه‌پذیر

 

گلدان های گیاهی تجزیه‌پذیر

 

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: designboom

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (الهه تقی زاده)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .