پاویون داخلی زا‌ها حدید در نمایشگاه میامی

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۵ / ۱۱ / ۱۳۹۴ ، شناسه: ۱۴۱۵ ، بازدید:۳۸۵۶

زا‌ها حدید پاویون پیش ساخته‌ای در نمایشگاه میامی عرضه کرده است.

 

زا‌ها حدید پاویون غذاخوری پیش ساخته خود را در نمایشگاه میامی عرضه کرده، و برای اولین بار یک طرح از مجموعه پیش ساخته به صورت محدود ارائه شده است. پروژهٔ "دگرگونی" از طرح بیش از ۳۰ معمار، هنرمند و طراح معاصر در دنیا تشکیل شده و رابی آنتونیو (طراح و توسعه بخش شهری) از آن حمایت می‌کند تا فضاهای زندگی را شکل دهند که بر مبنای تکنولوژی و مقرون به صرفه خلق شده است.

سهم زا‌ها حدید از این مجموعه، پاویون غذاخوری " وُلو" بوده که با پاتریک شوماخر طراحی کرده است. ساختار طرح شده فرمی جسورانه دارد که به ترکیبی از طراحی، مهندسی نور‌پردازی و ساخت دقیق می‌پردازد. روند طراحی در راستای محصولی منطقی و هندسی ادامه یافته و این مبلمان سفارشی را با درونمایه‌ای از تغییر لایه‌های زمین‌شناسی بر اثر تنش و کرنش‌ها شکل بخشیده است.

 

پاویون داخلی زا‌ها حدید در نمایشگاه میامی , پاویون داخلی , زا‌ها حدید , نمایشگاه میامی , پاویون , نمایشگاه ,  پیش ساخته‌ ,  فرآیند دیجیتالی , ستاوین

 

این پاویون با مؤلفه‌های توسعه دهنده خود در فرآیند دیجیتالی پیشرفته‌ای طرح شده که بسیاری از آن‌ها خطوط منحنی بوده است. کامپیوتر‌ها برای تلفیق محدودیت‌های ساخت و خلاقیت طراحی برنامه ریزی خلاقانه‌ای دارند، و مهندسی را قادر به تولید روندی تکرارشونده در فرم بخشی می‌سازند. در نتیجه برای گسترش طرح اجازه می‌دهند تا فرم‌های پیچیده و بیانگرا را با خم کردن ورق‌های متریال پدید بیایند.

با چرخش مجموعه‌ای از نوارهای سازه‌ای و عبورشان از بالای سر پاویون، الگوی این طرح هدایت می‌شود. تحلیل هندسه وزن و بار نشان می‌دهد توپولوژی دیجیتالی پاویون، متریال‌های غیرضروری را حذف کرده و راهکار سبک تری از نظر سازه‌ای ایجاد کرده است؛ منطق سازه‌ای ارگانیک که اهداف مشابه و موجود در طبیعت را بازتولید کرده است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین , designboom , Etood

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .