نامزدهای جایزه جهانی ریبا 2016معرفی شدند

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۳ / ۰۳ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۶۹۱ ، بازدید:۵۰۴۱

نامزدهای جایزه جهانی ریبا 2016معرفی شدند

نامزدهای جایزه جهانی ریبا 2016معرفی شدند


فهرست نامزدهای جایزه جهانی موسسه سلطنتی معماران بریتانیا منتشر شد.

موسسه سلطنتی معماران بریتانیا (ریبا) فهرست اولیه ای شامل 30 ساختمان را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه بین المللی ریبا 2016 اعلام كرده است. به عقیده دست اندركاران این رقابت، "طیف کاربری های این لیست بسیار متنوع است؛ از طرح های زیرساخت شهرهای بزرگ جهان تا پروژه های مسکونی خصوصی، از مقصدهای فرهنگی تا فضاهای مدنی، از ساختمان های دانشگاهی تا مکان های عبادت. جایزه بین المللی ریبا هر سال به مهم ترین و الهام بخش ترین ساختمان تعلق می گیرد.

ساختمان برنده این جایزه بر مبنای بینشی فراتر، تفکری نوآورانه تر و اجرای عالی، همچنین دارای بهترین تعامل با كاربران و محیط برگزیده خواهد شد. این اولین جایزه ریبا ست که به روی کلیه معماران واجد شرایط در جهان باز بوده است. این لیست بلند که شامل 30 ساختمان است در طول تابستان توسط کمیته جایزه ریبا بازدید می شود تا به لیستی از 20 برنده جایزه ریبا کاهش یابد. پس از آن در طول پاییز، شش نامزد نهایی این جایزه توسط بازدید هیئت عالی داوری جایزه انتخاب می شونند. طبق بیانیه ریبا، "جوایز برتر بین المللی به ساختمان های جهانی تعلق می گیرد که صرف نظر از مرزها به معماری پرداخته اند.

بیمارستان آنگدونگ در چین، مركز هنرهای معاصر در ریبرا اسپانیا، مجتمع فرهنگی گوبیرنو آرژ‍انتین، خانه فرهنگ روزت در هلند، مجتمع " دی ال ار" در ایرلند، مركز فرهنگ ی "یوروپله" در سوئیس، موزه "لوبك" در آلمان، پارك كودك در ویتنام، موزه هنرهای زیبای آستوریاس در اسپانیا، مركز خرید فالتون در آمریكا، موسسه حیدر علی اف در آذربایجان، خانه نامرئی در استرالیا، باشگاه علوم در هنگ كنگ، موزه مكزیكوسیتی، ساختمان اداری موگان شان در چین، موزه هنر اویتا در ژاپن، رویال پارك در سنگاپور، كتابخانه عمومی در شیلی، دانشكده مطالعات اسلامی قطر، مجتمع راندسكوگن در نروژ، موزه هنر سنت لوییز در آمریكا، ساختمان كلیسای كاتولیك لایپزیك در آلمان، بنای مسجد "سانجاكلار" در تركیه، آسمانخراش "سو كیان چان " در سنگاپور، كالج سنت آنجلا در ایرلند، سالن كنسرت استورمن در نروژ، یادمان نتردام در پاریس، خانه تولا در كانادا ، دانشگاه علوم و تكنولوژی در پرو و برج مسكونی ویا در آمریكا 30 پروژه فهرست نامزدهای موسسه سلطنتی معماران بریتانیا را تشكیل می دهند.

هیئت عالی داوران ریبا توسط ریچارد راجرز رهبری می شود و شامل بیلی تسین، کانله ادیمی، فیلیپ گومچجین و مرلین جردن تیلور است.

بیلی تسن می گوید: "این یک افتخار و مسوولیت بزرگ است که برای این کار انتخاب شده ایم. من به شخصه این فرصت را برای شناسایی اثری صادقانه و همچنین زیبا در نظام ارزشی مختص خود، مغتنم می شمارم."

ساختمان های شرکت کننده در این دوره از جایزه بین المللی ریبا از یک دوره تکمیلی سه ساله در نظر گرفته شده اند؛ این ساختمان ها بایستی از 1 ژانویه 2013 تا 1 فوریه 2016 به تکمیل رسیده باشند. در سال های آتی این جایزه دوره تکمیل ساختمان را به دو سال تقلیل خواهد بخشید.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .