اولین سمپوزیوم معماری پویا برگزار می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۷ / ۰۲ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۳۷۰ ، بازدید:۲۷۹۵

اولین سمپوزیوم معماری پویا با هدف رشد و ارتقای معماری پایدار برگزار می‌شود.

 

اولین سمپوزیوم معماری پویا برگزار می‌شود

 

علی راد با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم معماری پویا اظهار کرد: این سمپوزیوم با هدف رشد و ارتقای معماری پایدار و مبتنی بر سه اصل صرفه جویی در منابع، طراحی برای بازگشت به چرخه زندگی و طراحی برای انسان برگزاری می‌شود.

وی با اشاره به ساختار علمی سمپوزیوم معماری پویا، تصریح کرد: این ساختارها شامل "بعد علمی سمپوزیوم"، "یُعد تجاری و "بعد مسئوولیت اجتماعی" است.

دبیر سمپوزیوم معماری پویا با بیان این‌که در بعد مسئولیت اجتماعی با طراحی «مدرسه دوستدار کودک»، پویا و ماندگار می‌ماند، افزود:‌ تلاش ما بر این است تا با تکیه بر توان علمی دانشکده معتبر معماری، ضعف‌ها و کاستی‌های معماری در حوزه پایداری و پویایی را به نقد و بررسی گذاشته و با یک هم‌اندیشی دقیق و اصولی موضوعات موثر را باز تعریف کند.

وی در ادامه با بیان این‌که معماری در ایران دچار بحران اصالت شده است، تصریح کرد:‌ متاسفانه در طرح‌های معماری  حوزه کلاسیک و نئوکلاسیک هیچ بنای اصولی رعایت نمی‌شود.

وی با تاکید بر این‌که عمده معماران ایرانی به فضای معماری و رعایت اصول معماری پایبند نیستند، اظهار کرد:‌واقعیت آن است که در ساختمان‌سازی به شکلی از تقلید روی می‌آوریم که این مسئله باعث بحران اصالت شده است.

راد یادآور شد:  اولین سمپوزیوم معماری پویا 12 و 13 تیرماه سال جاری در محل هتل المپیک برگزار می‌شود که  در روز اول آن تولیدکنندگان و معماران  در نمایشگاه ساختمانی حضور دارند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .