رنزو پیانو و طراحی مجموعه فرهنگی در آتن

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۳ / ۰۴ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۷۶۵ ، بازدید:۴۹۸۹

معمار معروف ایتالیایی این روزها بر مراحل ساخت مجموعه ای فرهنگی در آتن نظارت دارد.

رنزو پیانو و طراحی مجموعه فرهنگی در آتن

در طراحی این مجموعه توسط معمار معروف ایتالیایی، رنزو پیانو، سه کاربری سالن تئاتر، کتابخانه و مجموعه فرهنگی با یکدیگر ترکیب شده است. این فضای عمومی که " stavros niarchos foundation cultural center " نامیده می‌شود حدود 170000 مترمربع مساحت فضای کلی آن است که شامل کتابخانه‌ی ملی یونان، سالن اپرا و تئاتر است که بنای اولیه آن برای میزبانی بازی‌های المپیک 2004 ساخته شده بود.

با وجود قرار گیری در مجاورت یکی از بندرهای قدیمی شهر آتن این مجموعه پیش از باز سازی و تغییر کاربری دید مناسبی به دریا نداشت، برای حل این مشکل تپه ای مصنوعی در قسمت جنوبی مجموعه ایجاد شد .بخش نمایش و اُپرا از دو سالن اصلی تشکیل شده است که یکی از سال‌ها ظرفیت جای دادن 450 نفر را دارا است و در دیگری 1400 صندلی برای نمایش‌های بزرگ تر و مهم تر در نظر گرفته شده است. سالن مطالعه کتابخانه با دیوارهای شیشه ای حجمی شفاف است که در قسمت زیرین یک سایبان بزرگ قرار گرفته است.سقف بزرگ به کار رفته در بام این ساختمان علاوه بر تأمین انرژِی از طریق سلول‌های جذبی خورشیدی سایه بانی بزرگ برای تهویه‌ی مناسب محیط داخل است که جریان‌های هوایی تأمین شده از دریا نیز به این تهویه‌ی مدرن و دوست دار طبیعت کمک کرده است. 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .