انتشار رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر معماری ۲۰۲۲

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۹ / ۰۱ / ۱۴۰۱ ، شناسه: ۱۸۷۶ ، بازدید:۷۴۴

دانشگاه‌های برتر معماری سال ۲۰۲۲ بر اساس رتبه‌بندی جهانی QS اعلام شد. به گزارش گروه معماری هنرآنلاین ، دانشگاه‌های برتر معماری سال ۲۰۲۲ بر اساس رتبه‌بندی جهانیQS اعلام شد. این شاخص با پوشش ۵۱موضوع مختلف، دانشگاه‌های سراسر جهان را بر اساس شهرت علمی دانشگاه، ارزیابی کارفرمایان و تأثیر پژوهش رتبه‌بندی می‌کند.

همچنین این پایگاه در ارزیابی خود در شاخص‌های مربوطه به خصوص اندازه‌گیری تاثیر پژوهش، اطلاعات پنج ساله موجود دانشگاه‌ها را در پایگاه استنادی اسکوپوس مورد بررسی قرار می‌دهد. با تغییرات اندک در ۱۰ رتبه برتر، دانشگاه MIT برای سومین سال متوالی در جایگاه اول باقی ماند و هچنین در رتبه‌بندی عمومی دانشگاه‌های جهانی QS نیز در صدر جدول قرار گرفت.

دانشگاه فناوری دلفت (Delft University of Technology) هلند عنوان جایگاه دوم و دانشگاه UCL بریتانیا جایگاه سوم را بدست آوردند.

 

انتشار رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌های برتر معماری ۲۰۲۲ , دانشگاه‌های برتر معماری , رتبه­‌بنــدی کیو‌ اس , کشور انگلستان , کشورهای اروپایی  , دانشکده معماری منچستر ,  دانشگاه پلی‌تکنیک ,  بریتانیا , دانشگاه‌های برتر معماری , هاروارد , دانشگاه ملی سنگاپور , کاکارلی سیموندز , دانشگاه‌ , تایمز

 

دانشگاه صنعتی زوریخ(ETH Zürich)، هاروارد و دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) رتبه‌های چهارم، پنجم و ششم را حفظ کردند. دانشکده معماری منچستر امسال به رتبه هفتم ارتقا یافت و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی(UCB) به رتبه هشتم و دانشگاه تسینگ‌هوا (Tsinghua University) پکن، به رتبه نهم رسید. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان نیز در رتبه دهم بدون تغییر باقی ماند.

در بین ۵۰ دانشگاه اعلام شده، دانشگاه کشورهای اروپایی با ۲۲ دانشگاه در صدر قرار دارد و کشورهای آمریکایی و آسیایی به ترتیب با ۱۱ و ۱۰ دانشگاه در جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

رتبه­‌بنــدی کیو‌ اس (QS- Quacquarelli Symonds)توسط مؤسسه «کاکارلی سیموندز» در کشور انگلستان صورت می­‌گیرد و عملا از سال۲۰۱۰ به صورت مستقل دانشگاه‌های دنیا را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این رتبه‌بندی بین سالهای ۲۰۰۹–۲۰۰۴ به صورت مشترک با رتبه‌بندی تایمز منتشر شده‌است. برخلاف رتبه‌بندی تایمز که اقدام به استفاده از روش جدیدی برای رتبه‌بندی کرده‌است و همچنان از همان روش قدیمی مشترک خود با تایمز استفاده می‌کند.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین (کد خبر: 171800)

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

ترجمه شده توسط تحریریه ستاوین - (علیرضا اورعی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .