استادیوم‌های تازه تاسیس برزیل و رقابت‌های المپیک ریو

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۲۷ / ۰۵ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۸۸۲ ، بازدید:۳۲۴۸

با استادیوم‌های جدیدالتاسیس برزیل برای میزبانی از رقابت‌های المپیك ریو آشنا شوید.

 

استادیوم‌های تازه تاسیس برزیل و رقابت‌های المپیک ریو

 

 رقابت های المپیك امسال در برزیل این روزها توجه علاقمندان به رشته های مختلف ورزشی را به سوی خود جلب كرده؛ اما ساخت و ساز استادیوم های جدید ویژه رقابت های المپیک امسال در برزیل همانطور که پیش از این در اخبار دیده و شنیده اید، جنجال ها و اعتراضاتی را از سوی طیف های فرودست جامعه برزیل به دنبال داشت و هزینه های ساخت این بناها را مورد سوال قرار می داد.

"یوث آرنا" درریودوژانیرو از استادیوم های جدید برزیل است که امسال ویژه رقابت های المپیک ساخته شده است. مسابقات بسکتبال زنان و شمشیربازی پنجگانه مدرن المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو در یوث آرنا برگزار می شود. این ورزشگاه با گنجایش ۵ هزار نفر یکی از مهمترین سالن های ساخته شده برای مسابقات المپیک می باشد. پس از اتمام مسابقات المپیک تبدیل به مرکز آموزش و تمرین ورزشکاران خواهد شد.

یکی از اهداف چالش برانگیز طراحی این پروژه، ایجاد فضایی واحد جهت برگزاری مسابقات بسکتبال و شمشیر بازی پنجگانه بود. فضای لازم برای مسابقات شمشیربازی چهار برابر استانداردهای یک زمین بسکتبال می باشد. به منظور تغییر سالن جهت برگزاری هر دو رشته و همچنین جهت تغییر کاربری پس از اتمام مسابقات المپیک، چیدمان داخلی آن با سازه های موقتی و قابل جابجایی انجام شده است. پس از برگزاری مسابقات بسکتبال قسمت عمده سکوهای تماشاگران برداشته شده و فضای لازم جهت مسابقات شمشیربازی تامین می شود.

سیستم تهویه هوا و تامین نور این سالن بصورت طبیعی طراحی شده است. البته به خواسته کمیته برگزاری مسابقات در طول بازی ها از سیستم تهویه و تامین نور مصنوعی نیز استفاده می شود.

 

استادیوم‌های تازه تاسیس برزیل و رقابت‌های المپیک ریو

 

استادیوم "كاریوكا آرنا" در ریو توسط " Arqhos Consultoria e Projetos" طراحی شده و امسال به بهره برداری رسیده است. این ورزشگاه با ظرفیت 16 هزار نفر در فضای داخلی با سه کاربری متفاوت و سالن های متنوع طراحی شده است، یک بخش شامل سالن ورزش های توپی مثل بسکتبال، بسکتبال با ویلچر و راگبی با ویلچر، بخش دوم شامل سالن ورزش های جودو و کشتی وو بخش سوم شامل سالن های تکواندو، جودو پاراالمپیک و شمشیر زنی.

 

استادیوم‌های تازه تاسیس برزیل و رقابت‌های المپیک ریو

 

" فیچر آرنا" ریو توسط Lopes, Santos و Ferreira Gomesطراحی شده و امسال به بهره برداری رسیده است. ظرفیت این ورزشگاه 12 هزار نفر است و كاربری آن هندبال و گلبال است. از آنجا كه بعد از طراحی مختص رویداد هایی مثل المپیک و استفاده از استادیوم ها، هدف گذاری مجدد برای کاربری آن ها کاری مشکل است، طراحی این استادیوم به شکلی انجام پذیرفته است که سازه پس از برگزاری مسابقات جدا می شود و متریال های استفاه شده در آن، به خصوص نمای چوبی در ساخت 4 مدرسه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استادیوم‌های تازه تاسیس برزیل و رقابت‌های المپیک ریو

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .