ماکسی رم، پیش قراول موزه‌های قرن 21

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۵ / ۰۶ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۹۱۸ ، بازدید:۳۰۷۸

موزه ماکسی یک مکان چند منظوره فرهنگی و هنری، همچنین یک المان شاخص شهری است.

 

ماکسی رم، پیش قراول موزه‌های قرن 21

 

ماکسی اولین موزه ملی هنرهای معاصر (موزه هنر قرن ۲۱) در شهر رم ایتالیا است که از سوی وزارت تاریخ و فرهنگ ایتالیا ایجاد شده است. این موزه توسط زاها حدید (برنده مسابقه بین المللی این بنا در سال ۱۹۹۹) طراحی شده است. ماکسی در میدان فلامینیو در شهر رم، در محل سابق پادگان نظامی مونتلو ساخته شده است.

این مجموعه شامل دو بخش اصلی ماکسی آرته (به مدیریت آنا ماتیرولو) و ماکسی معماری (به مدیریت مارگریتا گوچیونه) با هدف ترویج هنر و معماری از طریق جمع آوری، حفاظت، آموزش و نمایش آثار هنری معاصر، است. تا به امروز بیش از ۳۰۰ اثر از هنرمندان مختلف از جمله بوئتی، کلمنته، کاپور، پینتالدی، ریچر، وارهول و … در بخش ماکسی آرته جمع آوری شده است. بخش ماکسی معماری نیز شامل آثار و طراحی‌های کارلو اسکارپا، آلدو روسی، پیرلوئیجی نروی و … است. همچنین آثاری از نویسندگان و عکاسان معاصر ایتالیا در این مجموعه گردآوری شده است.

طراحی مجموعه به عنوان یک مکان چند منظوره برای فرهنگ و هنر انجام شده و یک المان شاخص شهری برای استفاده همگانی است. ماکسی شامل دو موزه، سالن اجتماعات، کتابخانه و آرشیو چند رسانه ای،‌کتابفروشی، کافه تریا، فضاهای نمایشگاهی موقت، فضاهای روباز عمومی و … است.

دو مشخصه اصلی معماری پروژه عبارت‌اند از: دیوارهای صلب بتنی، به عنوان مشخصه گالری‌ها و بخش‌های جداگانه موزه، سیتم سقف یکپارچه و شفاف که با توجه به بالاترین استانداردهای مورد نیاز یک موزه ساخته شده‌اند.

 

ماکسی رم، پیش قراول موزه‌های قرن 21

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .