خانه باد؛ معماری به شیوه کاغذ و تا

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۶ / ۰۶ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۱۹۲۳ ، بازدید:۳۷۲۶

پروژه خانه باد با الهام گرفتن از روش طراحی فولدینگ به جلوه ای منحصر بفرد دست پیدا کرده است.

 

خانه باد؛ معماری به شیوه کاغذ و تا

 

پروژه خانه باد در میان طبیعت بکر سن کارلوس در آرژانتین ساخته شده است . طراحی معماری خانه باد با سه حرکت اصلی صورت گرفته است: جهت گیری زاویه دار، استفاده از روش طراحی فولدینگ یعنی بریدن و تاکردن کاغذ برای رسیدن به شکل مشخص ساختمان و هم چنین طراحی سقفی تیز.

این الگو، طراحی داخلی ساختمان یعنی شکل اکثر پنجره‌ها و حتی چینش و محل قرار گیری اتاق‌ها را تحت تأثیر قرار داده و اتاق‌ها را به فضاهایی جا دار و نورگیر تبدیل کرده است. این ساختار تا طراحی مبلمان و دکوراسیون داخلی بنا ادامه پیدا می‌کند؛ به این ترتیب فضای بیرونی و فضای داخلی ساختمان به هم مرتبط شده‌اند.

از مزیت‌های این معماری داشتن دید 360 درجه به منظره بیرون است و بر این اساس بالکن‌هایی سر پوشیده ترجیح داده شده است. این بالکن‌ها به سمت پذیرایی داخل بنا که دو برابر ارتفاع دارد، کشیده می‌شوند. در رابطه با متریال، در درجه اول از چوب در دیوارها و کف ساختمان استفاده شده و در طراحی نمای بیرونی بنا علاوه بر چوب، سنگ و روکش‌های فلزی به کار برده‌اند. فرم سقف به فضای ورودی خانه باد پویایی و سیالیتی می‌دهد که آن را با فضای اطراف مرتبط می‌سازد .

 

خانه باد؛ معماری به شیوه کاغذ و تا

 

خانه باد؛ معماری به شیوه کاغذ و تا

 

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .