سفر یک ماهه عکاس ایتالیایی برای مطالعه معماری ایران

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۸ / ۱۰ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۲۸ ، بازدید:۳۵۵۲

روزنامه دیلی میل، تصاویر گرفته شده از سوی یک عکاس ایتالیائی از بناهای اسلامی ایران را منتشر و معماری آن‌ها را حیرت‌آور توصیف کرد.

 

 

سفر یک ماهه عکاس ایتالیایی برای مطالعه معماری ایران

 

 به نقل از مثلث، روزنامه دیلی  میل انگلیس با انتشار تصاویری که یک عکاس ایتالیائی به تازگی در سفر به ایران گرفته است، نوشت تصاویر حیرت انگیز این بناهای اسلامی نشان می‌دهد چطور معماران ایرانی از علوم و ریاضیات برای ساخت مساجد و بازارهای زیبای باستانی بهره گرفته‌اند.

این روزنامه در گزارشی نوشت: ماسیمو رومی، عکاس ایتالیائی، یک ماه را در ایران صرف بررسی برای درک علوم و ریاضیات نهفته در پس "زیبائی الهی" این بناهای اسلامی کرد. وی پس از خواندن مقاله‌ای درباره استفاده از نسبت‌ها و هندسه ویژه در معماری ایرانی، همواره به سفر به ایران فکر می‌کرد. در ‌‌نهایت او نوامبر ۲۰۱۶ راهی ایران شد و با اینکه قصد داشت تنها ده روز در این کشور اقامت کند، به سبب راحتی سفر در ایران و برخورد دوستانه مردم، تصمیم گرفت مدت بیشتری در ایران بماند.

رومی در این سفر، از مساجد و بازارهائی که قدیمی‌ترین و بی‌نظیر‌ترین بازارهای جهان به شمار می‌روند، دیدن کرد.

این عکاس ایتالیائی گفت: "سفر به ایران همیشه در فکرم بود، نه فقط برای (لذت بردن و) تمجید از ترکیب خارق العاده رنگ‌ها و الگوهای هندسی بسیاری از بناهای ایرانی، بلکه برای یادگیری بیشتر درباره یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های موجود در جهان. اصفهان و شیراز گل سرسبد معماری ایرانی هستند، با این حال، در همه جای این کشور می‌توان چیزی پیدا کرد که موجب تعجب و حیرت شود."

از جمله عکس‌های این عکاس ایتالیائی که در روزنامه دیلی میل منتشر شد، تصاویر بخش‌های مختلف مسجد نصیرالملک شیراز، کاخ عالی قاپو و مسجد جامع اصفهان است.

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .