ایران و آلمان پروژه‌های مشترک پژوهشی اجرا می‌کنند

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۸ / ۰۸ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۲۴ ، بازدید:۲۶۷۴

پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه پوتسدام آلمان برای اجرای پروژه‌های مشترک پژوهشی و اجرایی به توافق اولیه دست یافتند.

ایران و آلمان پروژه‌های مشترک پژوهشی اجرا می‌کنند

به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در نشستی که با حضور جمعی از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه علوم کاربردی پوتسدام و به همت پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی –فرهنگی در محل پژوهشگاه برگزار شد اساتید و متخصصین این دانشگاه تجارب حفاظتی و مرمتی بناها و سازه‌های تاریخی خود را در اختیار شرکت کنندگان قرار دادند .

پروفسور استفان لاو، پروفسور آندره‌آ کاهلو و دکتر کریستین کیسر در این نشست به معرفی دانشگاه پوتسدام، دانشکده های آن و رشته های موجود در این دانشگاه پرداخته و جزئیات مربوط به برخی از واحدهای درسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این مرکز را بیان کردند.

در ادامه این نشست که در راستای بررسی پژوهش‌های تاریخ معماری و شهرسازی و به منظور بیان نقش میراث فرهنگی در حفاظت و مرمت آثار، بناها و بافت‌های تاریخی فرهنگی صورت گرفت اساتید به بیان دو نمونه موردی از جمله مرمت پل فلزی که در ۱۶۰ سال پیش در آلمان ساخته شده بود و تجربه حفاظت و مرمت کلیسای سنت ماری پرداختند  که در این تجارب، اصول و ساختارهای حفاظت و نگهداری آثار معماری در نظر گرفته شده بود .

در نشستی دیگر که با حضور اساتید این دانشگاه و اعضای شورای پژوهشی پژوهشکده بناها و بافت‌های تاریخی - فرهنگی برگزار شد رئوس همکاری‌های مشترک این دو مرکز به بحث و تبادل نظر گذاشته و  قرار شد پس از انجام مراتب اداری لازم و امضاء تفاهم نامه، طرفین پروژه های مشترک پژوهشی و اجرایی را به انجام رسانند.

دانشگاه پوتسدام در سال ۱۹۹۱ میلادی تاسیس شده و  بخشی از فعالیت‌های آن معطوف به آموزش حفاظت و مرمت آثار و بناهای تاریخی در زمینه‌های مختلف است. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه پوتسدام می‌توانند به سایت دانشگاه مراجعه  کنند.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .