مرتفع‌ترین برج جهان در عربستان سعودی ساخته می‌شود

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۰۹ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۶۷ ، بازدید:۵۹۶۶

مرتفع‌ترین برج جهان با نام برج پادشاهی در عربستان سعودی ساخته می‌شود.

 

مرتفع‌ترین برج جهان در عربستان سعودی ساخته می‌شود

 

برج پادشاهی (kingdom tower) در جده و در کنار دریای سرخ که عنوان بلندترین برج جهان را از آن خود خواهد کرد را آدرین اسمیت و گوردن گیل طراحی کرده‌اند. ارتفاع این برج 999 متر و مساحت آن بالغ بر  530  هزار متر مربع خواهد بود.

پیش بینی می‌شود این برج که هم اکنون مراحل ساخت و ساز را می‌گذراند در سال 2019 به بهره برداری برسد.

 فرم پلان این برج از شکل Y تبعیت می‌کند. هزینه‌ی این آسمان خراش مرتفع بیش از 20 میلیارد دلار پیش بینی شده که شامل امکاناتی از جمله هتل چهار فصل، واحدهای اداری، واحدهای مسکونی، تجاری و بزرگ‌ترین رصد خانه دنیا است و 59 آسانسور، 54 طبقه تکی، 5 طبقه دوبلکس و 12 پله فرار در این بنا در نظر گرفته شده است. این برج همچنین به سکوی فرود هلیکوپتر مجهز خواهد بود که در ارتفاعات برج قرار خواهد گرفت.

 

مرتفع‌ترین برج جهان در عربستان سعودی ساخته می‌شود

 

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنر آنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .