برج مرکزی فرانکفورت، نماد جدید اتحادیه اروپا شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۱ / ۰۹ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۰۷۵ ، بازدید:۳۳۴۷

با احداث برج بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت، این بنا به نماد جدید اتحادیه اروپا بدل شده است.

 

برج مرکزی فرانکفورت، نماد جدید اتحادیه اروپا شد

 

طراحی ساختمان برج بانک مرکزی اروپا در فرانکفورت، بر عهده استودیو معماری Coop Himmelb بوده که به صورت ترکیبی از دو برج پیچ خورده ساخته شده است و نقطه  عطفی در منطقه به شمار می رود. ارتفاع این برج 185 متر بوده و از ویژگی های بارز آن، وجود دهلیز شیشه ای بین دو ساختار برج است. به طور کلی این فضای عمومی، همه نقاط ورودی عمودی را به هم متصل کرده و درست مثل میدان های عمومی در ساختمان عمل می کند.

این آسمان خراش که نماد اتحادیه اروپا محسوب می شود در واقع یک ساختمان متمایز و منحصر به فرد است و بر اساس هندسه ای متفاوت به دست آمده است.

برج بانک مرکزی دارای ریز فضاهای بسیاری از جمله دفاتر متعدد، سالن کنفرانس، کتابخانه و کافه تریایی برای کارمندان و ارباب رجوع است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .