نماد معماری پست مدرن بریتانیا بازسازی شد

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۰۲ / ۰۹ / ۱۳۹۶ ، شناسه: ۲۵۸۱ ، بازدید:۲۰۴۵

"ساختمان شماره 1 پول‌تری" اثر معمار مشهور پست مدرنیست مستأجرهای تازه می‌پذیرد.

 

نماد معماری پست مدرن بریتانیا بازسازی شد

 

پس از یک سری تعمیرات اساسی  که می‌رفت تا آسیب‌هایی جدی به "ساختمان شماره 1 پولتری" در لندن وارد کند، حالا با مراقبت‌های بخش املاک و مستغلات اروپا برای پذیرش مستأجر جدید شرایط دشواری را پیش کشیده است. این ساختمان که یکی از آثار شاخص "جیمز استرلینگ" معمار مشهور پست مدرنیست بریتانیا محسوب می‌شود، طی حضور مستأجرهای تازه‌اش یعنی شرکت " WeWork" طرح‌های توسعه‌اش را نیز دنبال خواهد کرد.

 رندرهای منتشر شده در طرح توسعه این ساختمان شاخص توجه خاصی به ایجاد فضای سبز داخلی نشان می‌دهد.  این طرح توسعه در سال 2018 به اتمام خواهد رسید.

جیمز استرلینگ معمار بریتانیایی است که به عنوان معماری بی‌نظیر و نوآور در ساختار بین‌المللی پس از جنگ شناخته شده است. استرلینگ در گلاسکو، اسکاتلند در سال ۱۹۲۶ متولد شد.

پروژه‌های قبل از دهه ۱۹۶۰جدا شدن او را از״ مدرنیسم بومی ״که در سال‌های قبل تا حدودی متداول شده بود و جسارتش را در برخورد با مسائل خیلی  پیچیده تر نشان می‌دهد. از قبل از ۱۹۷۰ او سبک معماری آزاد را تجربه می‌کرد که می‌کوشید به وسیله آن روستایی و پیشرفته،شکوهمند و غیر رسمی،مدرن و سنتی را در یک پروژه واحد داشته باشد.او خود را در حصار هیچ نوع زیبایی شناسی ثابتی محدود نکرد.

در دهه‌های ۱۹۷۰و۱۹۸۰ شرکت در یک سری مسابقات معماری و طراحی چند ساختمان در مکان‌های مختلف دنیا مثل اروپا و آمریکا تغییری در معماری او پدید آورد.تغییر در احجام و رفتار سطوح نشان از دور شدن از انتزاع و عملکرد گرایی مدرنیسم و حرکت به سوی یک معماری متفاوت و نقاشی گونه بود.

جیمز استرلینگ بازی پست مدرن را به روش ویژه بسیار عالی خودش بازی می‌کند.او از گذشته‌های متأخر فراتر می‌رود؛ بر می‌گزیند و دوباره می‌آفریند.سپس در یک لحظه تلفیقی به دست می‌دهد که جدید است و احتمالاً شوک دهنده،چیزی که نه او و نه فرد دیگری قبلاً انجام نداده است.

استرلینگ همچون لوکوربوزیه یک زبان معمارانه مبتنی بر وسعت نظر و توجه به علایق شخصی بنا نهاد. او در ارائه طرح‌ها درکی وسیع و قوی تر از مهارت‌های قبلی داشت و با دقت تأثیر حجم،فضا،نور و رنگ روی روحیه انسان مورد توجه قرار می‌داد.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .