سه معمار در فهرست 28 نابغه خلاق سال 2016

مجموعه: رویدادها ، تاریخ انتشار: ۱۲ / ۱۰ / ۱۳۹۵ ، شناسه: ۲۱۲۰ ، بازدید:۲۹۲۳

الخاندرو آراونا، معمار اهل کشور شیلی و دبیر پانزدهمین دوسالانه معماری ونیز، از سوی نیویورک تایمز به عنوان یکی از " 28 نابغه خلاق معرف فرهنگ سال 2016" انتخاب شده است.

سه معمار در فهرست 28 نابغه خلاق سال 2016

 

در این فهرست نام افراد مشهوری چون بانوی اول ایالات متحده میشل اوباما، لیدی گاگا خواننده ، ویلیام اگلستون عکاس و جونیا واتانابه‌ طراح دیده می‌شود. در کنار نوازندگان، سرآشپزها، طراحان و هنرمندان انتخاب شده در این لیست، آراونا یکی از سه معمار انتخاب شده  توسط این انتشارات در کنار زوج نمادین پست مدرنیسم اروپا، تریکس و رابرت هوسمان است.

دی ماه سال گذشته بود که طبق اعلام رسمی برگزارکنندگان جایزه 2016 پریتزکر به "آلخاندرو آراونا" معمار شیلیایی تبار، تعلق گرفت. این جایزه به دلیل تلاش‌هایی که این معمار در طراحی ساختمان‌های خدماتی، خانه‌های کم هزینه و پروژه‌های مربوط به بازسازی پس از سانحه داشت، به وی تعلق گرفت. هیئت داوران چهل و یکیمن جایزه‌ی پریتکرز اذعان کردند که آلخاندرو آراونا، با معماری اجتماعی خود سعی کرده تا با بحران مسکن جهانی مقابله کند.

شهرت آلخاندرو آراونا، تنها محدود به شیلی نیست بلکه او در رویدادهای معماری مختلف در سطح جهان همواره حضور داشته است. او از سال 2009 تا 2015 جزء داوران جایزه‌ی پریتکرز بوده و اخیراً شرکت خود را تأسیس کرده است.

تذکر : استفاده از مطالب وب سایت ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) فقط با ذکر منبع و لینک بلامانع است . کلیه حقوق، محتوا و طراحی سایت متعلق به وب سایت ستاوین می‌باشد. در غیر این صورت مراتب از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهد شد .

دوستان و همراهان عزیز ستاوین ( شبکه هنر و معماری ستاوین ) ، با نظرات و پیشنهادات سازنده خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب و اهداف مان، که همانا ارتقا جایگاه و فرهنگ معماری می باشد ، یاری کنید . منتظر دیدگاه های شما عزیزان هستیم . . .

منبع: سرویس معماری هنرآنلاین

آیا تمایل دارید نام ، برند و محصولات شما برای مخاطبین ما نمایش داده شود؟ ( اینجا کلیک کنید )

گردآوری شده توسط تحریریه ستاوین - (لقمان کسمایی)

تبلیغات

شبکه هنر و معماری ستاوین

استفاده از محتوای سایت با ذکر منبع و درج لینک بلامانع است . کلیه حقوق مادی و معنوی , محتوا و طراحی متعلق به شبکه هنر و معماری ستاوین می باشد .